© 2024 solvo B.V.

Ongesteld

Hallo, elke keer als ik ongesteld ben, ben ik ook aan de diarree. Niet zo heel erg maar anders dan normaal. Ik heb het aangekeken want het is sinds 2 maanden zo. Maar nu is het weer zo. Wat is het? en zijn er meer mensen die er last van hebben? vriendelijke groet.....


hoi, dat heb ik ook altijd, de eerste 2 dagen dat ik ongesteld ben, heb ik ook ontzettende diarree, daarna wordt het weer minder. ik weet niet precies hoe het komt, bij mij komt het misschien doordat ik pds (prikkelbare darm syndroom) heb, maar weet het niet zeker. het zou ook door hormonen ofzo kunnen komen, dat kan ik je niet vertellen. als je je er zorgen over maakt, zou ik als ik jou was gewoon even naar de huisarts gaan. succes

label.Geplaatst op 2003-03-27 15:31:22


Hallo, ik heb dezelfde ervaring en weet van anderen dat zij het ook hebben. Ik denk dat het iets te maken heeft met het "gespannen en geirriteerde" gevoel rondom de baarmoeder. Zo hoor je ook vaak dat vrouwen meer problemen met het plassen hebben, bijvoorbeeld veel vaker moeten en soms zelfs een pijnlijk krampend gevoel daarbij. Blaas en darmen zijn organen die direct tegen de baarmoeder aanliggen. Dit gebeurt allemaal tijdens de eerste dagen van de menstruatie en is normaal gesproken na afloop van de menstruatie weer normaal. Misschien een "handige" bijkomstigheid: zelf moet ik, een paar dagen voordat ik ongesteld wordt, al veel vaker naar het toillet; er lijkt dan meer druk op de darmen en blaas te zitten, dus..... weet ik meestal heel precies wanneer ik ongesteld wordt, als een soort signaal dus. Ik zou me er niet ongerust over maken verder. Dana.

label.Geplaatst op 2003-03-31 20:35:07

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren