© 2024 solvo B.V.

Ongevoelige vingers

Ik heb een vraagje, mijn vader heeft suikerziekte, en heeft sinds korte tijd last van ongevoelige vingers. Hij zegt dat hij in zijn vingertoppen geen gevoel meer heeft. Ook heeft hij steeds meer last van wondjes, op zijn vingers, maar ook in zijn nek. Hij vind het zelf niet nodig om naar de dokter te gaan, maar ik vraag me toch af of dit gewoon komt door de suikerziekte of dat er ook iets anders aan de hand kan zijn. Weet iemand hier mischien iets van af? Ik hoor het graag!


ik denk zelf dat het niet iets met suikerziekte te maken heeft ofdat er anders iets verkeerd wordt ingespoten, niet de juiste hoeveelheid. ik weet niet hoe oud u vader is maar probeer hem echt over te halen om even naar de huisartst te gaan. je weet nooit wat het kan zien...misschien iets reumatisch.. ik wens jullie heel veel stekte

label.Geplaatst op 2003-07-30 13:15:27


Bij diabetes mellitus is bekend, dat zenuwen aangetast kunnen worden. Dit wordt dan vooral gemerkt in de uiteinden (voeten en handen). Dit is bijzonder gevaarlijk om de volgende reden. Vaak zijn de bloedvaten bij mensen met suikerziekte ook al niet al te best. Een combinatie van slechte vaten en geen gevoel hebben, kan leiden tot mogelijke amputaties. Vooral bij kleine wondjes, omdat er geen pijn gevoeld wordt, vallen deze vaak niet op. Dus diabetes en wondjes: ga naar de huisarts.

label.Geplaatst op 2003-07-31 22:16:35


Beste Patrick, wij hebben zeer veel ervaring met diabetici en hun bijwerkingen. Ik zou je vader zeer aanraden om een tahitian noni juice te gaan gebruiken. voor info om te zien welke diabetici hierbij baat hebben gehad zie www.nonihelpedme.net of www.noni-is-good-for-you.com het is echt een wondermiddel!!! ps.: ik zeg dus niet dat je (ook) niet naar de huisarts moet gaan!!!

label.Geplaatst op 2003-07-30 16:47:00


Ik ben assistente bij een huisarts, en als ik deze klachten hoor zal ik adviseren om een afspraak te maken! Niet een of ander voedingssupplement gaan gebruiken zonder dat je weet wat de oorzaak van de wondjes is! Suikerziekte en wondjes...daar moet je mee uitkijken.

label.Geplaatst op 2003-07-31 11:52:15

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren