© 2024 solvo B.V.

Opgezette lymfeklieren

Ik heb even een vraagje aan jullie. Misschien zijn er mensen die dit ook ooit hebben meegemaakt. In ieder geval maak ik me een beetje bezorgd. Ik heb last van opgezette lymfeklieren. In mijn hals en achter mijn oor. Die in mijn hals zit er al een hele tijd (wordt niet groter of kleiner) die achter mijn oor wordt soms wel groter dan weer kleiner. Ik heb laatst bloedonderzoek laten doen. Hier is niets uitgekomen. Ik heb weer een nieuwe afspaak gemaakt met mijn huisarts omdat het me niet lekker zit. De vorige keer zei (een waarmemer van mijn huisarts) dat als de knobbels groter en kleiner worden dit waarschijnlijk dan geen kwaadaardige gezwellen zullen zijn. Maar wat zijn dan redenen waarom lymfeklieren gaan opzetten? (behalve ontsteking, dit is uitgesloten) Bedankt alvast


Hoe oud ben je? En hoe groot zijn ze? Iedereen heeft kliertjes in de hals, maar als ze groter zijn dan een centimeter, zijn we afwijkend.

label.Geplaatst op 2003-08-01 17:57:00


ook ik heb last van de lymfeklieren na echo zijn de klieren in de hals bijna 3cm groot maar ze verdwijnen ook na 1 week of zo en dan komen er weer nieuwe in de nek en hals ik ben nu bij een internist onder behandeling.gisteren opgenomen geweest dat ze dachten dat ik een hartinfarct had bleek later mijn middenrif te zijn.misschien ligt hierin de oorzaak.moet de internist maar uitzoeken want ik baal er goed van de onzekerheid ,ik ben 44 jaar 2cva\'s en een stil infarct achter de rug en nu dit weer de lymfeklierproblemen spelen al vanaf juni dit jaar

label.Geplaatst op 2003-12-13 10:13:32


Hoi! Ik heb dat zelf ook en nadat er wel 4X bloed is afgenomen en ik 2x bij de internist ben geweest is er (gelukkig)niets uitgekomen.Maar ook ik blijf het raar vinden.Ook ben ik telkens zo moe dat ik wel kan janken.Maar je moet bij twijfel meteen terug gaan naar arts.Ze heeft mij verteld dat zolang ze niet groter worden als een tuinboon dat er dan meestal niets aan de hand is.Bij twijfel terug gaan he? Sterkte!!

label.Geplaatst op 2004-01-25 00:38:16

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren