© 2024 solvo B.V.

Piercings in het ziekenhuis

per 1 januari mogen verpleegkundigen in het ziekenhuis geen piercings meer hebben in slijmvliezen (neus, tong, lip etc). Dit in verband met de hygiene... wat vinden jullie hiervan?


Ik vraag me af of dat alleen maar met hygiene te maken heeft,want wat is het verschil met oorbellen dan?en hoeveel mensen in de zorg dragen er ringen?heel veel.dat is onhygienischer dan een piercing lijkt mij.per slot van rekening zit ik met mijn handen aan iedereen en niet met mijn neus of lip!;-)) Ik denk dat veel mensen het niet mooi vinden en dus vinden dat het niet "hoort"in een verzorgend beroep.eerder dus uit het oogpunt van esthetiek dan hygiene.

label.Geplaatst op 2003-11-25 12:29:28


Ik vind het belachelijk, als je een hoofddoek mag, mag je ook een piercing

label.Geplaatst op 2003-11-26 10:59:58


Getverderrie, nurse.. dragen sommige verpleegkundigen hun ringen gewoon tijdens het werk? Dat vind ik echt een vies idee, handen raken zoveel viezigheid aan. Dat blijft dan lekker onder zo'n ring zitten, bah. Wat de piercings betreft begrijp ik het ook niet helemaal, tenzij ze echt boven de patient bungelen (maar dan moeten ze wel heel groot zijn), lijkt dit me geen kwestie van hygiene, nee. Ik vind het ook vreemd dat alle verpleegkundigen over 1 kam geschoren worden, want een piercing in de psychiatrie lijkt me lang zo'n risico niet als op een IC, bijvoorbeeld. Een piercing moet kunnen, al zou ik me personnlijk ook een hoedje schrikken als ik gewekt zou worden door iemand met 10 piercings in het gezicht. brr :)

label.Geplaatst op 2003-11-26 19:45:34


het is alleen in ziekenhuizen... ik heb een tongpiercing, en die zal er dus uit moeten, anders kan ik zwaaien naar mijn baan. dus er zal helaas niets anders opzitten.

label.Geplaatst op 2003-11-27 18:30:52


Nou ja! Dat vind ik echt raar, hoor. Wat is er nou zo erg aan een tongpiercing? Zoals Nurse als zei; je doet alles met je handen en niet met je tong? Of lik je je patienten wel eens, haha! :) Wat is de reden achter deze sancties dan? Ik neem aan dat jij wel gehoord hebt waarom je je piercing uit moet doen?!

label.Geplaatst op 2003-11-28 17:51:23

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren