© 2024 solvo B.V.

Pijn onder borst

Sinds een ruime week heb ik pijn onder mn borst. Het is nog niet zo heel erg lang maar maak me eigenlijk toch een beetje zorgen wat dat nou kan zijn, want ik kan er niks over vinden op internet. Vooral aan de onderkant van mn linkerborst dat het pijn en als ik aan de linkerkant van mn borst zachtjes druk kan ik het daar ook iets voelen. Maar er onder doet gewoon echt heel erg pijn. Voor mijn gevoel wordt het ook steeds erger. Ik kan niet meer op mijn linkerzij in bed liggen want dat doet gewoon zo veel pijn dat ik er wakker van wordt. Achterover leunen doet ook heel erg pijn. Ook als ik uit bed ga en overeind wil komen doet dat erg pijn. Als ik heel diep inadem doet het ook erg pijn maar ook bij gewoon ademen kan ik het iets voelen. Gisteren gingen we zwemmen en dat kon ik gewoon niet omdat het zo\'n pijn deed. Heeft iemand enig idee wat die kan zijn? Ik ben trouwens 18 jaar en volledig uitgegroeid. Verder zie ik er ook niks aan of zo.


hallo Marije Misschien heb je last van zwelling van het kraakbeen tussen de ribben. Dit wordt het syndroom van Tietze genoemd.Kijk eens op de website hiervan. www.tietze.nl Groetjes Nuza

label.Geplaatst op 2009-08-12 13:13:53


Hoi, ik las je vraag over die pijn. Het kan inderdaad hergene zijn dat mijn voorgangster schrijft want daar heb ik ook regelmatig pijn door, vreselijke stekende pijn is dat. Maar het kan ook zijn dat je een borstspierontsteking heb. Dat heb ik al een paar keer gehad en dat doet ook vreselijke pijn. Ik heb toen de huisarts gebelt die tijdens het spreekuur snel kwam kijken naar me omdat hij dacht ik een hartinfarct had. Toen hij me onderzocht kwam eruit dat het een borstspier was die zomaar spontaan ontstoken was geraakt. Ik ging bijna door het plafons toen hij die spier aanraakte. Ik heb toen ook acuut een injectie gekregen waar een enorme pijnstiller inzat. Daarbij ook eenmalig een spierverslapper. Het doet vreselijke pijn zo'n ontsteking maar zo'n verkalking tussen de ribben ook. Het is voor de huisarts vaak moeilijk om te constateren welke van de 2 het is die jou die de pijn veroorzaakt. Ik heb toen een foto laten maken en daar zag men dat er veel verkalking tussen de ribben zat terwijl de huisarts en ik allebei dachten dat het weer een borstspierontsteking was die me zo'n pijn gaf. Ik wens je veel sterkte en zou zeker naar de dokter gaan en er niet mee rond blijven lopen. Er zijn tenslotte niet voor niets pijnstillers en ontstekingsremmers, toch ?? Groetjes van hier.

label.Geplaatst op 2009-08-12 22:17:33

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren