© 2024 solvo B.V.

Pijnbestrijding

in het dagelijkse leven word ik enorm belemmmerd door de hevige pijn in de handen. Ik gebruik Tramadol en Paracetamol, wat echter geen effect heeft. Toen ik Diclovenac probeerde, werd ik wakker met een stijve nek en kom mijn armen niet meer optillen: heel angstig. Volgens de huisarts is Diclovenac niet de oorzaak en kan ik gerust alle middelen, zoals hier genoemd, bij elkaar innemen, maar de Diclovenac durf ik niet meer in te nemen. Heeft iemand een advies om de pijn te kunnen verminderen?


hallo Ariadne. voor die pijn die jij omschrijft kun je beter ibuprofen nemen dan Diclofenac. Probeer het eens. Wellicht merk je het verschil meteen. Dat middel is ook tegen reumatische pijnen. Misschien dat je iets aan mijn advies hebt. je kunt het gewoon zonder recept kopen in de winkel als ik het goed heb. Sterkte met de pijn Ariadne.

label.Geplaatst op 2008-09-24 23:49:11


Hallo Lies, Hartelijk dank voor de reactie en het advies: ik ga vandaag Ibuprofen kopen en het proberen. Ik zal aan de apotheek vragen of ik het kan gebruiken bij de Tramadol (pijnstiller). Met vriendelijke groet, Ariadne

label.Geplaatst op 2008-09-25 12:47:38


Ik hoop dat je er baat bij hebt Ariadne. Het zijn natuurlijk, net als diclofenac trouwens, geen snoepjes. Maar je moet iets als je zo'n pijn hebt. Soms heb je geen keuze. Heel veel sterkte gewenst.

label.Geplaatst op 2008-09-26 14:37:21


Hoi Ariadne, wat erg! Ik zie dat je ook al bijna een opiaat erbij hebt nl. de tramadol.Kan je nog wel iets met je handen doen en wat is de oorzaak vlg. de dokter? IK heb heel veel zware pijnstillers aangezien anders niets hielp. Ik ben ongeveer 12 jaar bij de pijnpoli geweest al waren het wel 3 verschillende, een anesthesioloog kan ook heel veel voor je betekenen, die weten heel veel van pijn af door hun beroep en van medicijnen natuurlijk. Ook geven hun wel zenuwblokkades, maar dat werkt niet altijd, bij mij vaak eventjes, daarna kwam de pijn net zo fel weer terug. Maar dat is heel verschillend natuurlijk, sommigen hebben er wel baat bij. Je kan hier ook niet eeuwig mee doorgaan, want met een zenuwblokkade krijg je ook corticosteroiden mee binnen, wat niet goed voor je lichaam is. De pijnstillers die je nu hebt, passen wel bij elkaar, maar pas op met de ibuprofen als je die chronisch gaat gebruiken, dan kan je last van maagklachten krijgen.Er is wel een maagbeschermer (pariet) beschikbaar als je dat voor langere tijd gaat gebruiken. Ik zou als ik je was, een pijnpoli adviseren, maar dan wel 'n goeie, bij de derde werd ik eindelijk 's goed geholpen! Sterkte Ariadne!

label.Geplaatst op 2008-09-26 20:27:28


hallo ariadne ik ben zelf al jaren chronische pijnp, . mijn rug linkerarm schouder hebben atrose verder heb ik neuropatisch pijnen dor mijn hel rug nek uitstralen naar armen benen we weten allebij dat je daar gek van word heb pijn blokka;des gehad (helpen maar gedeeltelijk) verder krijg ik zware medic,voor pijn bestr. veel keuzes heb je op een bepaald moment niet meer het is met je arts zoeken totdat je een middel hebt wat je pijn kan beinvloeden ik wens je ontiegelijk veel sterkte rokcy

label.Geplaatst op 2008-09-27 13:51:50


Hallo Rocky, ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf neuropatische pijnen in mijn bekken wat uitstraalt naar de benen. Dit kwam door een ongeluk, een ongeluk heel dicht bij huis, met schaatsen vloog ik met hoge snelheid tegen een betonnen brug aan, daarna 3 kwartier bewusteloos gelegen. In 1 slag ligt je hele leven overhoop en je moet zelf weer een balans vinden in je leven waardoor je toch nog weer plezier in je leven heb. Alles heb ik op eigen houtje gedaan, ik werd vaak genoeg doorverwezen naar een psycholoog, maar allemaal zeiden ze: Wij kunnen jou niet helpen, dit moet de pijnrevalidatie doen. Maar door er zelf weer bovenop te komen, leer je ook heel veel, al is dit een hele zware strijd. Je leert vanzelf wel te genieten van hele kleine dingen, je vecht gewoon om er toch nog weer iets uit te halen, dit is mij aardig gelukt, al heb ik ook wel petdagen hoor. Want wij hebben het veel moeilijker om een balans te vinden dan de meeste anderen, maar met klagen kom je er al helemaal niet.Sterkte allebei en de groetjes.

label.Geplaatst op 2008-09-27 15:05:33


Beste Rokcy, In je bericht lees ik, dat je ook heel veel pijn hebt: het is inderdaad zo, je wordt gek van de pijn. Ik heb ruim vier jaar pijn en ben nog steeds op zoek naar medicijnen, die helpen zonder al te veel bijwerkingen. Welke medicijnen gebruik je? Ariadne

label.Geplaatst op 2008-09-28 19:22:51


Josefientje, in je berichten lees ik, dat je door de noodlottige val op het ijs, nu moet leren leven met heel veel neuropatische pijn. Ik heb ook voortdurend pijnlijke benen en voeten en slik hiervoor Lyrica. De laatste maanden is daar de pijn in de handen bijgekomen, zodat iets snijden, losdraaien enz. een kwelling is. De huisarts dacht even aan morfine als medicijn, maar heeft nu amytriptiline voorgeschreven, waarvan ik pas 1 tablet heb gebruikt. Morfine is n.l. het laatste middel op het traject van pijnbestrijding. Heel akelig vind ik de bijwerkingen van de meeste medicijnen, want ben nu erg duizelig. Niet klagen, maar dragen zei een goede kennis tegen me, maar ik denk toch erg vaak aan de tijd, toen ik zelfs geen paracetamol slikte. Sterkte ook! groet van Ariadne.

label.Geplaatst op 2008-09-28 21:15:49


Hallo Ariadne, 't Is vervelend dat je pijn hebt, maar het is nog vervelender als je niet tegen pijnstillers kan. Ik heb ook lyrica gehad, maar kon hier helaas niet tegen. Ik heb nog een doosje in mijn kast liggen en moest weer terug naar de gabapentine of neurontin zoals het eerst genoemd werd, ik werd er ontzettend misselijk van. Vond het heel jammer, want de lyrica is op zichzelf sterker dan de gabapentine, dus zit je weer met andere middelen ernaast die tegen de zenuwpijnen moeten helpen. Dat had ik ook met de amitriptyline, hier werd ik heel down van, terwijl je net het tegenovergestelde van moest worden. Bij mij werd die ook ingezet als pijnmiddel, maar met anti deprissiva en dat lees je steeds meer, krijg je soms veel bijwerkingen, dus je bent alvast gewaarschuwd.Morfine klinkt negatief, maar hier heb je allerlei gradaties in, als de pijn te heftig wordt zou ik niet schromen, ik heb er veel aan gehad! Met een pleister komt het niet in je bloed, maar je moet eerst veel pijn hebben voordat je hiernaar overgaat. En niet klagen maar dragen hoor je van mensen die nog maar weinig pijn gekend hebben, daar heb je toch niets aan? Sterkte gewenst, ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat, aan de meeste medicijnen wen je, maar er zijn nog alternatieven, laat de pijn jou niet de baas worden Ariadne!

label.Geplaatst op 2008-10-01 15:29:12


vraag is aan je huisarts naar Paracetamoll-codiéne, misschien is dat een optie ! Codiéne versterkt de paracetamoll veel sucses.

label.Geplaatst op 2008-10-24 15:34:05

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren