© 2024 solvo B.V.

Pijnbestrijding

Hallo, ik heb voor mijn rugoperatie vaak een epidurale injectie gehad om de zenuwpijn onder controle te krijgen helaas nog steeds dezelfde pijn. Nu moet ik binnenkort een grote operatie hebben aan mijn knie waardoor ik voor een dag of 5 pijnbestrijding nodig ben, ze willen dit graag doen via een catheter in de rug of via de lies, ik zie tegen beiden erg op, de rug ivm met de operatie alhoewel ze een niveau hoger gaan kan ik dit vergelijken met een epidurale injectie, en via de lies dan zitten ze toch aan de zenuw die al zo\'n pijn afgeeft. kortom wie heeft 1 van de 2 of beiden gehad en kan me meer vertellen. Bedankt alvast. Groeten Jantina


hallo, Ik heb 2 weken geleden een grote enkel/onderbeenoperatie ondergaan. Daarbij heb ik pijnbestrijding via een epidurale catheter gehad, via de rug. Ik vond het geweldig! Ik heb 3 dagen geen enkele pijn gehad. Het slangetje is wat lastig met draaien in bed en je krijgt natuurlijk een blaascatheter omdat je ook je blaas niet voelt. Op het moment dat de pomp uitgaat krijg je natuurlijk pijn, maar in mijn beleving was dat niks vergeleken met de pijn die ik bij eerdere soortgelijke operaties heb gehad, zonder pomp. Ik kan het iedereen aanraden, al weet ik natuurlijk niet of het in jouw situatie ook het beste is. Ik zou proberen met een anesthesist te overleggen, die kan je waarschijnlijk het beste advies geven. Succes!! Imke

label.Geplaatst op 2009-06-12 08:55:07


Hoi Imke, Bedankt voor je reactie, en wat fijn om te lezen dat het jou goed is bevallen. Hoe vond jij het zetten van de epiduraal met catheter voelen/gaan is het je meegevallen of niet, alvast bedankt weer. Groetjes Jantina

label.Geplaatst op 2009-06-12 09:55:15


Hallo Jantina, Begin januari heb ik een nieuwe knie gekregen. De pijnbestrijding is op dezelfde manier gegaan als bij Imke. De ervaringen waren hetzelfde, het voelde goed en de hinder van de catheter in de rug viel wel mee. Van het inbrengen voel je niets dit gebeurt samen met de ruggeprik. Het grote voordeel is dat de revalidatie dag 1 na de operatie meteen kan starten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en verder veel succes. Groet, Karel

label.Geplaatst op 2009-06-12 20:55:48


Hoi Karel, Fijn om te lezen dat het jou ook goed is bevallen, en hoe gaat het nu kan je al weer veel met de knie. Heb nog een vraag over de ruggenprik zelf valt dit ook mee, ikzelf vind bv een infuus prikken gemeen zeer doen. Alvast bedankt. Groeten Jantina

label.Geplaatst op 2009-06-14 10:14:55


Hallo Ik reageer op dit bericht over pijnbestrijding heb het zelf als heel prettig gevonden om pijnbestrijding via de lies te krijgen na een operatie knie prothese die mislukt is heb ik na een second opinie in een ander ziekenhuis weer een nieuwe knie gekregen waar ik heel gelukkig mee ben. Ik hoop je met dit advies wat te kunnen helpen. Bep de Bruijn

label.Geplaatst op 2009-06-16 11:53:37


Hallo Bep, Als je het via de lies laat doen hoeveel en welk deel is dan minder pijnlijk, want ik heb begrepen dat er dan maar een klein deel minder gevoelig is en dat ik dan wederom morfine erbij moet hebben. Groeten Janny

label.Geplaatst op 2009-06-16 15:33:54


hallo jan-tina Ik wil je nog even precies vertellen hoe mijn ervaring was met de liesbestrijding.Ik ben geprikt in mijn lies toen was dit meteen de plaatselijke verdoving voor de operatie en tevens blijft het buisje er in zitten voor eventueel bijspuiten van morfine ik heb hier meen ik 1 keer wat morfine bij gekregen. Die verdoving in de lies had bij mij wel 2 dagen een gevolg van een gevoelloos been wat natuurlijk inhoud geen pijn daarna heb ik heel weinig pijn ervaren. Hopelijk is dit voor jou duidelijk want ik denk dat jouw operatie heel anders is als een gehele knieprothese.

label.Geplaatst op 2009-06-16 17:45:17


Hoi, Ik heb al 10 jaar een vast gezette knie, dus geen knie gewricht meer die gaan ze proberen te maken, ook krijg ik weer een knieschijf en huidtransplantatie omdat ik te weinig huid heb als dit goed genezen is krijg ik nog een transplantatie van spieren en dan kan de revalidatie beginnen. Vond je het pijnlij om in de lies geprikt te worden en had je last van het slangetje of helemaal niet. Bedankt weer. Groetjes Jantina

label.Geplaatst op 2009-06-16 21:52:17


dag jantina Je hebt nog heel wat voor de boeg maar als het maar vakkundig gebeurd in welk ziekenhuis wordt je geopereerd?? Ik heb in almere mijn 1e nieuwe knie gekregen dat was echt een misser toen ben ik voor een second opinie naar Nijmegen gegaan in de st,maartenskliniek nou dat noem ik echt kunstenaars als je ziet wat ze daar allemaal kunnen en ook heel veel mislukte operaties herstellen. Ik heb de liesprik niet als pijnlijk ervaren en is best aan te bevelen en het slangetje voelde ik echt niet zitten. Ik hoop nog eens te horen als alles goed gelukt is en wens je ook veel sterkte en vooral geduld met alles.

label.Geplaatst op 2009-06-16 22:12:14


Hoi, Bedankt voor de lieve woorden. Jij hebt dus ook pech gehad zeg met de 1e nieuwe knie, gaat nu wel alles goed? Ik ben al eens geopereerd in de st.maartenskliniek zonder resultaat, nu ben ik in het umcg. Ik laat zeker nog eens iets van me horen en nogmaals bedankt. Groeten Jantina

label.Geplaatst op 2009-06-17 10:19:49


dag jantina Ik ben erg blij met mijn 2e nieuwe knie ik loop als een kieviet dat is wel anders geweest die 2e operatie was wel zwaarder als de eerste en veel therapie gehad maar dat is voorbij dan moet ik voorlopig niet meer aan zoiets denken. Heel veel sterkte en maar duimen op de goed afloop Gr Bep

label.Geplaatst op 2009-06-17 12:59:29

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren