© 2024 solvo B.V.

Prikaccident

Hallo Allemaal!!! Ik loop mijn laatste stage van het MBO-v in het ziekenhuis. Nou moet een scriptie maken en als onderwerp heb ik \'prikaccident\'. De precieze doel- en/of probleemstelling heb ik nog niet vastgesteld, maar het is nu eerst van belang om genoeg informatie te krijgen. Kan iemand mij daarmee helpen??????????? Alvast hartelijk bedankt groetjes Jordana


Ik denk dat je het beste kan beginnen met de informatie die op je stageplaats te vinden is. Wat zijn de regelingen en dergelijke bij een prikaccident bijvoorbeeld. Wordt ook onderzocht hoe het accident plaats heeft kunnen vinden en daarop weer actie om dit in het vervolg te voorkomen? Daarnaast zou ik op het internet en in de bibliotheek op school zoeken naar informatie over dit onderwerp, en dan aan de hand van wat je met het verslag wil bereiken de informatie in je scriptie uitwerken. Wil je bijvoorbeeld een scriptie schrijven over de beste manier van handelen bij een prikaccident, dan is het handig om te beschrijven wat het is, wat mogelijke gevolgen zijn van niet (be)handelen en hoe dan wel te handelen. Veel succes met je scriptie, een HBO-v collega

label.Geplaatst op 2003-04-20 14:21:06


Een enquete onder verpleegkundigen en bv OK-personeel in het ziekenhuis waar je stage loopt zou je heeeel veel informatie kunnen opleveren, en je kunt daar bijvoorbeeld ook vragen naar het protocol rondom prikaccidenten. Misschien kun je als probleemstelling nemen waarom er nog zoveel personeelleden er geen melding van maken als ze een prikaccident hebben gehad en dan als doel hoe je ervoor kunt zorgen dat die personeelsleden gaan inzien dat een melding toch zeker zinvol is. Het lijkt me in ieder geval een erg interesant onderwerp!! Veel succes ermee!! groetjes.

label.Geplaatst op 2003-04-30 22:09:07


het spijt me, maar ik moet ik even kwijt, ik vind het altijd zo gemakkelijk om meteen anderen te vragen om informatie. ik vind datje best eerst zelf mag zoeken. de ziekenhuizen liggen vol met informatie. als je dan nog 1 klein stukje moet, dan kun je best vragen of er mensen zijn die je kunnen helpen want dat heb ik ook gedaan. ik he mijn scriptie al af. ik moet nog 1 klein onderdeeltje waar ik niks over kan vinden. dan kun je best om hulp vragen. maar als je nog moet beginnen vind ik het wel heeeel gemakkelijk om anderen te vragen je te helpen. het is zo leerzaam om het zelf te doen. ik wens je veel succes met je scriptie groetjes een medestudent.

label.Geplaatst op 2003-04-24 12:08:39


He Marieke sorry, maar dit moet ik even kwijt Het is wel erg makkelijk om hier zo op te reageren terwijl je nog niet eens weet wat ik er aan heb gedaan om informatie op te zoeken. Mijn vraag was alleen maar voor mensen die mij konden helpen aan informatie, dat is toch eerst het belangrijkste om tot een probleem en/of doelstelling te komen. En jij hebt er verder helemaal niets mee te maken of ik anderen om informatie vraag. Ik ben blij voor jouw dat jij je scriptie helemaal op eigen houtje hebt gemaakt, maar ik vraag anderen voor informatie. Als ik nou anderen vroeg om mijn scriptie te maken, had ik het begrepen, maar deze reactie van jouw begrijp ik niet helemaal, erg jammer. groetjes Jordana

label.Geplaatst op 2003-04-25 20:54:20

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren