© 2024 solvo B.V.

Reductil en haaruitval

Ik las op deze site het volgende: Kan reductil haaruitval tot gevolg hebben? Ik slik gedurende 2 weken reductil, kom er achter dat ik een hele kale plek achter op om mijn hoofd heb, ik heb hier niks van gemerkt, mijn zoon zei gisteren dat hij een witte plek door mijn haar zag. kan dit van de reductil komen? Antwoord apotheker Haaruitval wordt niet in relatie gebracht met het gebruik van reductil. Ook bij het lareb, het nederlands bijwerkingen centrum is deze bijwerking nog nooit gemeld na het gebruik van reductil. De conclusie is dan ook dat dit niet het gevolg is van 2 weken gebruik van reductil. Zelfs langduriger gebruik van dit middel geeft geen aanleiding tot haaruitval. U zult de oorzaak ergens anders moeten zoeken. (HK) Ik neem al sedert augustus 2008 Reductil en ben tot nu toe 14 kg afgevallen. Heel langzaam aan dus, maar je hoort me niet klagen, integendeel, ik voel me uitstekend in mijn vel en ga het nog even volhouden tot er -15 kg op de teller staat. In verband met het bericht wil ik toch dit kwijt: mijn dochter heeft reductil al 2 keer uitgeprobeerd. De eerste keer had ze het me niet verteld. Ze verloor van bij het begin veel haar, bij het opstaan vond ze gewoon plukken haar op het hoofdkussen. Haar vriendin die samen met haar was gestart had er geen last van, daarom was er nog enige twijfel of reductil wel de oorzaak was. Ze stopte en daarmee ook de haaruitval. Toen ze hoorde dat ik ook Reductil nam, met succes, is ze ook weer gestart, met alweer erge haaruitval tot gevolg. Toen pas heeft ze het me verteld en ben ik er ook op beginnen letten. Mijn haar is inderdaad ook gevoelig uitgedund, maar niet dramatisch. Volgens mij zit er een stof in verwant aan het mannelijk hormoon testosteron. Ik voel me ook veel assertiever en actiever dan voorheen, wat ik alleen maar toejuich. Met de apotheker ben ik het dus niet eens. De vraagstelster had wel degelijk een punt! Wat denken jullie hierover?


Ik heb reductil ook gebruik, en heb ook veel heel last van haar. ik meen dat ik in de bijsluiter heb gelezen dat het mogelijk is dat je last van haaruitval kan krijgen. Mijn haar valt sindien echt heel uit. overal ik huis kan je haren van mij vinden. ik heb zelfs 2 kale plekken nu op mijn hoofd.

label.Geplaatst op 2010-01-30 11:38:36

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren