© 2024 solvo B.V.

Rode bultjes na het scheren van bikinilijn

Hallo allemaal, Ik krijg altijd last van rode bultjes als ik me bikilijn scheer en het jeukt ook heel erg weet iemand wat ik hier aan kan doen en hoe ik het kan voorkomen? Alvast heel erg bedankt Groetjes Martina


Ik vraag me af hou oud je bent, want dit is een probleem dat bij veel vrouwen voorkomt hoor haha. Maar het is gewoon irritatie door het scheren. Je kunt het proberen te voorkomen door een scherp mes te gebruiken en eventueel scheergel.

label.Geplaatst op 2009-05-11 11:56:34


Hoi Martina, Ik had dat ook altijd maar heb nu echt een wondercreme via mijn huisarts gekregen. Het is een soort van aftershave creme voor vrouwen en sinds ik dat gebruik heb ik nergens meer last van. Het desinfecteerd en geneesd. Ik ben gaan kijken op de witte tube hoe het heet maar de tekst is onleesbaar geworden. Sorry. Zou het even aan je huisarts vragen. Want het werkt echt heeeeel erg goed! Succes! Groetjes, Jet

label.Geplaatst op 2009-05-27 21:41:58


Dag Martina, Vandaag las ik jouw oproep en de reakties daarop. Inderdaad komt deze klacht vaak voor. Bij een huidirritatie ná het scheren smeer ik er zelf zg. "STERILON"-Crème op. Dat is zeer ontsmettend en meestal is de irritatie de volgende dag weer weg. Het helpt ook bij jeugdpuistjes maar omdat het zéér uitdrogend is moet je het alleen maar op de puistjes doen en ZÉKER NIET OP HET GEHELE GEZICHT. Succes...RIFKA

label.Geplaatst op 2009-07-20 14:31:07

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren