© 2024 solvo B.V.

Smaak en reuk niet goed hersteld na griep

Ik heb ongeveer 3 maanden geleden zware griep gehad: hoge koorts en neus/voorhoofdsholte ontsteking. Aangezien ik dit weleens eerder heb gehad en ik het niet zo op antibiotica heb, ben ik niet niet naar de huisarts geweest. Na ongeveer 5 dagen koorts en verhoging, verdwenen mijn reuk en smaak. Het gekke was dat mijn neusholte niet compleet verstopt was. Dat is toch normaliter de reden van geen smaak hebben? Alleen mijn oren zaten al die tijd helemaal dicht. Ik heb ruim 3 weken niets geroken of geproefd. Daarna kwamen beide functies heel heel langzaam terug. Tot nu toe, drie maanden later, vallen beide functies af en toe nog steeds weg. Ik kan in een keuken staan waar er gekookt wordt en niets ruiken van de heerlijke geuren die langs mijn neus gaan en waar anderen wel op reageren. Ik proef gerechten waarvan ik, van voorheen, weet dat die een sterke smaak hebben nauwelijks. Af en toe ruik en proef ik wel normaal, maar dat is echt nog sporadisch. Ik ben er nog niet voor naar de huisarts geweest, maar weet iemand of dit langzame herstel normaal is of dat ik me zorgen moet maken en wel naar de huisarts moet?


Je ziet dit wel vaker na een griep / verkoudheid. Daar is verder weinig aan te doen. Vaak herstelt zich dit wel weer na verloop van tijd.

label.Geplaatst op 2005-09-08 15:39:37

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren