© 2024 solvo B.V.

Spanningshoofdpijn

Ben nu al 2 jaar bezig om van spanningshoofdpijn af te komen... Door een whiplash zit mijn nek behoorlijk vast. Ontspanningsoefeningen, pijnstillers, aromatherapie, yoga, fysio en oefentherapie, niets helpt. Wordt er gek van! Is er iemand die een hele goede tip heeft? Alvast bedankt.


hallo ik heb een jaar geleden ook spierspanningshoofdpijn gehad. dit heeft bij mij ca 7 maanden geduurd. daarna had ik er nog af en toe last van en nu pracyisch nooit meer. ik heb in de periode fysiotherapie en cesartherapie gehad, maar dit hielp bij mij ook niet. later heb ik via mijn huisarts imigran gekregen. een medicijn dat bij mij zwaar op de maag ligt, maar wel goed hielp. na inname van dit medicijn was de pijn na ca 30 min over. Imigran is eigenlijk een migraine medicijn. ik heb dit medicijn een paar keer gebruikt , maar gebruik het nu al ongeveer een half jaar niet meer.

label.Geplaatst op 2003-07-25 21:53:31


Als ik jou was zou ik op internet eens zoeken naar een whiplash-lotgenoten site oid. Dat lijkt me in jouw geval het meest bruikbare 'hulpmiddel'. Daar zul je ook de beste tips krijgen, als die er al zijn. Succes

label.Geplaatst op 2003-08-08 22:16:12


Wel eens gedacht aan een goede magnetiseur? Of geloof je daar niet in. Als je klacht echt zo erg is als je beweerd is het minstens iets om over na te denken. Het enige dat dat je er mee kan verliezen is een beetje geld en dat kan je toch niet mee nemen. Bij iedereen in de buurt is er wel een te vinden. Als je na enkele behandelingen geen verbetering merkt moet je stoppen en er niet bij blijven hangen. Gewoon een andere magnetiseur zoeken waar je wel verbetering merkt. Mijn vrouw zegd altijd, als je klacht erg genoeg is dan ga je wel. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

label.Geplaatst op 2003-10-29 12:19:43


Hoofdpijn is een veel voorkomende klacht bij whiplash. Je zegt zelf al dat je nek vast zit. Dat is niet zo 123 op te lossen. Pijnstillers moet je soms experimenteren (samen met je huisarts) echte oplossingen zijn echt moeilijk. Een vaste terapie is moeilijk aan te geven omdat het heel erg afhangt van de therapeut zijn kennis, vaardigheden en werkwijze en daar zijn de verschillen hemelsbreed in. Cranio sacraal therapie is wel veilig aan te bevelen. Zelf heb ik erg vele baat bij een specifieke acupunturist. Contact met lotgenoten is erg handig om informatie en tips uit te wisselen en de nodige steun. Kijk daarvoor op www.spws.nl je kunt ook hun helpdesk bellen: 036-5386170 Sterkte groeten W. van Eldik

label.Geplaatst op 2004-06-18 13:30:56

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren