© 2024 solvo B.V.

Spierpijn zonder oorzaak en gaat niet over

Ik heb sinds ruim 4 weken spierpijn in allebei mijn bovenbenen. Het is duidelijk gelocaliseerd, vanaf mijn knieën tot ongeveer 15 cm daarboven. Ik zou niet weten waardoor het is gekomen. Ik heb geen gekke dingen gedaan. Ook gaat het niet over. De eerste 3 weken werd het alleen maar erger, nu lijkt het stabiel te blijven. Ik heb er redelijk wat last van. Als ik bijvoorbeeld op mijn hurken zit kan ik moeilijk overeind komen. Vanochtend heb ik de huisarts geprobeerd te bellen voor een afspraak, maar zijn praktijk is nog 2 weken gesloten. Alleen voor ernstige gevallen kan ik bij een vervanger terecht. Heeft iemand enig idee waar mijn spierpijn vandaan zou kunnen komen? Alvast bedankt voor het meedenken.


zou wel eens uit de onderrug kunnen komen. ga eens via de huisarts naar eenManueel Therapeut of Chiropractor. Misschien heb je wel nierstenen. Pijn in je (onder)rug met uitstraling naar je bivenbenen, dat zijn 1 van de vele klachten die je van nierstenen kan hebben. Groeten Jan Clabbers orthopeed/kno

label.Geplaatst op 2010-08-02 20:29:08


Beste Essiebes. Het kan ook zijn dat je een vit. B12 tekort hebt. Ik krijg al jaren om de 6 a 8 weken een B12 injectie. Voor de tijd had ik ook zomaar ineens vreselijke spierpijn in beide bovenbenen. Als ik nu soms te laat de Vit. B12 laat spuiten dan krijg ik ook die bovenbeenspierpijn weer. Na de injectie verdwijnd de pijn heel snel weer. Dus misschien kun je je vit. B12 gehalte eens laten nakijken. Simpel even bloedprikken e je weet het. Succes ermee Essiebes en wil je meer weten vraag het gerust. Groetjes van hier.

label.Geplaatst op 2010-08-03 19:41:07


Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga toch maar een afspraak maken bij de vervangende huisarts.

label.Geplaatst op 2010-08-06 10:22:30

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren