© 2024 solvo B.V.

Tetracycline

Ik ben op zoek naar informatie over \'Tetracycline\'. Mijn moeder heeft het geslikt toen zij zwanger was van mij. Ik weet alleen dat het een slecht niet goed ontwikkeld gebit veroorzaakt (dat heb ik ook) maar ik wil graag weten of er nog meer dingen zijn die een kind door dit medicijn kan krijgen. Op het internet kan ik weinig informatie vinden, bij bijsluiters staat alleen dat het tijdens de zwangerschap niet gebruikt mag worden, maar ja, dat wisten ze toen nog niet...... Bij voorbaad dank.


Tetracycline is gewoon een antibioticum. Dat kan in tabletvorm en in zalfvorm gebruikt worden. Wordt echter veel vaker in tabletvorm voorgeschreven. Behalve inderdaad het slecht ontwikkelde gebit (verkleuring van de tanden) zijn er bij mij geen effecten bekend op het kind bij zwangerschap. Zolang je nergens last van hebt, is er ook niets aan de hand. Ik zou me echt helemaal geen zorgen maken, want tetracycline in de zwangerschap is veilig.

label.Geplaatst op 2003-06-28 22:50:47


als je er nu eens achter probeert te komen welk bedrijf dit middel maakt, dan hebben die vast ook wel meer informatie voor je. Of ga langs je apotheek, die kan je misschien ook wel verder helpen!

label.Geplaatst op 2003-04-17 09:58:56


Ga eens praten met je apotheker. Misschien kan die meer info geven.

label.Geplaatst op 2003-04-30 19:33:09


Dank je wel voor je reactie. Ik ben bij de apotheek geweest maar daar kan ik de bijsluiter niet krijgen omdat ik het medicijn niet gebruik. In de bijsluiter staat trouwens nooit wat dan de gevolgen voor de ongeboren vrucht zijn. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar informatie over onderzoeken m.b.t. dit medicijn.

label.Geplaatst op 2003-04-17 11:09:44


hai, ik heb op het internet gekeken voor je en kwam op de site van de apotheek en deze informatie kreeg ik. Hydrocortisonacetaat en tetracycline zijn beide sinds 1952 international op de markt. De combinatie is op recept verkrijgbaar als het merkloze Hydrocortison/tetracycline, in crème en in zalf. De combinatie van hydrocortisonacetaat met tetracycline wordt gebruikt bij ontstoken huid die is geïnfecteerd met bacteriën. dit is het, het is een zalf dat ontstekingsremmend werkt. maar jij zegt dat het een tablet vorm is, maar ik kan daar niks over vinden, alleen maar dat het een zalf is. veel succes verder. groet, marieke hai, ik heb nog even verder gezocht en ik kan alleen maar vinden dat het niet tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden, maar waarom??? vraag anders aan je huisarts die kan je vast verder helpen. succes

label.Geplaatst op 2003-04-24 12:25:31


Ga zelf eens kijken op www.apotheek.nl Mogelijk kom je zelf verder. Ik kan me alleen maar aansluiten bij vorige ractie. Het gaat om een creme voor ontstoken huis!!

label.Geplaatst op 2003-04-25 16:43:07

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren