© 2024 solvo B.V.

TTP/HUS ziekte???

Beste mensen, Kan een van jullie mij vertellen wat de TTP/HUS ziekte nou precies inhoudt?? K weet dat het een of andere zeldzame acute nierziekte is, maar hoe dat nou precies komt, wat eraan gedaan kan worden, of het verholpen kan worden, zo ja? is t risico dat het terugkeert groot?? Ik heb op internet gezocht, heeel veel sites gevonden die over deze ziekte ging, maar helaas was alles in medische thermen omschreven, k begreep er helemaal niets van........


LaViNia: TTP is een tekort aan trombocyten in je bloed(waardoor je dus geen bloedstolling meer hebt),in combinatie met bloedklontering en puntbloedingen.Heb je TTP/HUS dan heb je ook nog een uitval van je nierfunctie. Ik heb afgelopen juli TTP gehad. Er is inderdaad erg weinig info over te vinden, maar ik ben erg benieuwd naar jouw verhaal. Heb ook nog wel wat info voor je! Mail me!

label.Geplaatst op 2003-12-25 18:57:35

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren