© 2024 solvo B.V.

Twee kleuren ogen?!?

hoi, ik heb een vraag. Ik heb twee verschillende kleuren ogen, de een bruin de ander blauw. hier heb ik eigenlijk nooit iets mee gedaan. nu hoorde ik laatst dat ik mijn ogen elk half jaar moet laten controleren en dat het bij een of ander syndroom hoort waarbij je uiteindelijk doof kan worden. weet iemand hier wat meer van, dan zou ik het graag horen!!! bij voorbaat dank, klopklop


Er staat me inderdaad iets bij dat het hebben van 2 kleuren iris gepaard kan gaan met doofheid. Dus ga naar de huisarts en vraag dit na.

label.Geplaatst op 2003-06-28 21:08:12


Het syndroom van Waardenburg heeft de volgende kenmerken: slechthorendheid en pigmentafwijkingen (bv twee kleuren ogen, een witte haarlok).

label.Geplaatst op 2003-10-12 16:50:33


hoi, ik ging blij op zoek naar dat syndroom van je, maar besef je wel dat dat een katten ziekte is. de laatste keer dat ik keek was ik nog geen kat. (miauw) toch bedankt, klopklop

label.Geplaatst op 2003-10-13 09:59:23


Waarschijnlijk heb je informatie gevonden over genetisch onderzoek naar het syndroom van Waardenburg, wat namelijk bij katten uitgevoerd kan worden (die kunnen dit syndroom dus ook hebben). Het imiteren van een syndroom bij dieren is een veelgebruikt hulpmiddel in genetisch onderzoek. Maar hoe dan ook is het absoluut een syndroom wat bij de mens voorkomt. Ik ben medicus en weet dit volledig zeker. Hier is ook een link (engelstalig, gezocht op \"waardenburg syndrome\"): http://www.nidcd.nih.gov/health/hearing/waard.asp Op de link kun je lezen wat o.a. symptomen kunnen (!) zijn en kun je aan de hand daarvan kijken of het in de familie voorkomt. Succes verder.

label.Geplaatst op 2003-10-21 17:06:48


Het gebeurt wel vaker hoor dat mensen twee verschillende kleuren ogen hebben en doof worden en je ogen horen volgens mij niet bij elkaar Vraag het anders desnoods aan je huisarts dan weet je het zeker

label.Geplaatst op 2003-06-28 20:23:06


Nooit van dat syndroom gehoord en ook niet van doof worden. Mijn zusje heeft ook twee kleuren ogen. Een oog is groen en het andere bruin. Ik vind het wel mooi, het heeft wel iets.

label.Geplaatst op 2003-08-27 03:00:14

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren