© 2024 solvo B.V.

Verschil tussen ziekenhuis & verpleeghuis

hoi, ik ben bijna klaar met de opleiding verzorging IG, en wil graag in een ziekenhuis werken. misschien zelfs verder naar niveau 4 BBL. als ik niet verder ga leren, zit ik te twijfelen over werken in een verpleeghuis (somatiek)of ziekenhuis. nu was mijn vraag of iemand ervaring heeft als verzorgende IG in een ziekenhuis. Is er een groot verschil tussen verzorgenden IG en verpleegkundigen qua technische vaardigheden ed.? en wat vinden jullie het grootste verschil tussen deze twee werkvelden? wat zijn dus jullie ervaringen? groetjes jessy


Hoi Jessy, Ik kan je helaas geen antwoord geven maar ik werk als wijkziekenverzorgende bij de thuiszorg en ik wil dus ook de BBL4 opleiding gaan doen. Waarschijnlijk kan ik dit niet bij de thuiszorg gaan doen omdat die opleidingsplaatsen al vergeven zijn. Dus ik denk dat ik de BBL4 in het ziekenhuis ga doen. Want ik heb gehoord dat je als verzorgende IG in het ziekenhuis lang niet zo veel mag doen als dat je verpleegkundige bent dus dat zou wel jammer zijn ! En als je nog zin hebt om te leren, waarom zou je dan genoegen nemen met een functie als verzorgende IG ? Hoe hoger de opleiding, hoe meer de verdiensten zullen zijn toch? Nou succes iig ! Greetzz Miranda

label.Geplaatst op 2003-04-30 21:07:51


Beter dat je in een verpleeghuis gaat werken,ik doe ook de opleiding vz ig en ik heb een externe stage gedaan in het ziekenhuis.en als verzorgenden ig mag je toch nog een heleboel niet,omdat de verpleegkundige het allemaal overnemen en ook de verantwoording mag je niet dragen want dat doen de verpleegkundigen allemaal en in een verpleeghuis heb je dat niet daar sta jij dus in feite als hoogste op de afdeling want in een verpleeghuis heb je als ig er wel je verantwoordelijkheid

label.Geplaatst op 2003-05-02 14:48:57