© 2024 solvo B.V.

Waarom deze verandering in ziekenhuizen (leeftijdsgrens kinderafdeling)?

Zie mijn andere topic: https://ziekenhuis.nl/index.php?cat=forum&actie=show&subactie=message&primary_id=26083&categorie_id=3 Ik vraag me af waarom ziekenhuis dit gaan veranderen? Ik heb het namelijk van meerdere mensen gehoord. De kinderafdeling is vaak een afdeling voor kinderen tussen de 2 en 16 jaar, soms tot 18 jaar. Maar in het ziekenhuis waar mijn dochter van 20 wordt opgenomen, is dat ineens verschoven naar 21 jaar, hoewel er aan de kinderafdeling zelf niets is veranderd! Het rooster dat ze heeft meegekregen (wanneer ze wordt gewassen(?!), speelkwartier, hoe laat de lichten uitgaan etc.) blijft gelijk, tevens is het uiterlijk van de kinderafdeling nog steeds hetzelfde: gericht op kinderen tussen de 2 en 12 jaar. Ik heb contact opgenomen met het ziekenhuis, maar het ligt niet aan ruimtegebrek, maar waar dan wel aan? Ik vind het namelijk niet echt bevorderlijk om \'kinderen\' van 20 en 21 jaar op dezelfde kamer te plaatsen als kinderen van 2 en 5 jaar. De volwassenen hebben misschien helemaal geen zin in huilende kinderen, clini-clowns enz.


Hallo, ik heb dit bericht en de antwoorden zitten volgen. Ik begrijp het probleem niet zo goed. Op zich moet het toch niet uitmaken op welke afdeling je ligt, als je maar goede verzorging krijgt. Gezien de hoeveelheid van kinderen die deze ingreep moeten hebben, is de expertise op een kinderafdeling omtrent deze operatie en de eventuele naklachten heel hoog. Je hebt altijd overlast van andere mensen, omdat je met meerdere mensen op een kamer ligt. Denk aan infuuspompen, rochelen, snurken, een niet goed gesloten gordijntje bij het op de pot gaan e.d. Gezien het feit dat uw dochter maar zo kort in het ziekenhuis hoeft te verblijven zie ik echt niet waarom u daar zo een probleem van maakt. Ik wens u dochter in ieder geval zeer veel sterkte toe en hoop op een snel herstel, want dat is toch waar het omgaat. groet,

label.Geplaatst op 2009-02-19 14:25:29


Mijn vraag is: "Waarom deze verandering in ziekenhuis"? En het gaat hier dus niet om het feit dat ze op de kinderafdeling moet liggen, maar de vraag waarom de leeftijdsgrens wordt veranderd? Het gaat nl. niet alleen om ingrepen die 'vooral bij kinderen' worden gedaan, maar elke ingreep. Tevens wil ik even zeggen dat de nabehandeling van amandelen knippen (pellen) bij kinderen en volwassenen heel anders is. Dus daar heeft het niets mee te maken.

label.Geplaatst op 2009-02-19 15:26:06


Ik denk dat het geen kwaad kan om het ziekenhuis er eens op te wijzen hier in Nederland wettelijk is bepasld dat men op de dag van de 18e verjaardag meerderjarig wordt. Dat impliceert dat men dan handelings bekwaam geacht wordt, hetgeen door dit ziekenhuis geheel teniet wordt gedaan. Als het mijn dochter betrof ging de operatie in dit ziekenhuis niet eerder door dan wanneer ze de zekerheid kreeg dat ze op een volwassenen afdeling terecht kwam. En ik denkt dat de hr of mw. "zomaar" wel anders praat als hij/zij zelf in deze situatie terecht kwam.

label.Geplaatst op 2009-02-21 14:13:02

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren