© 2024 solvo B.V.

Wiet invloed op de narcose?

Ik heb een klein probleempje. Binnenkort heb ik een pre operatief spreekuur en daarvoor moet ik een vragenlijst invullen die 2 x wordt besproken in t ziekenhuis. Nu staat er een vraag bij over of ik regelmatig drugs gebruik en wat voor drugs. Ik rook regelmatig wiet en mijn ouders weten dit waarschijnlijk niet. Maar mijn vader zal zeerwaarschijnlijk aanwezig zijn bij het doornemen van de vragen... Dus ik vraag me af of wiet roken invloed heeft op de (keuze van de) narcose of niet? Als dit niet het geval is hoef ik het niet op te schrijven... Ik hoop dat er mensen aanwezig zijn die dit weten!


Dat moet je wel melden! Kan wellicht van levensbelang zijn, vanwege de invloed die wiet heeft op je lichaam. Als je wiet gebruikt en het anesthesie-team is daar niet van op de hoogte (die controleren je 'narcose' en algemene toestand tijdens de operatie), zouden er zich onverwachte complicaties kunnen voordoen.

label.Geplaatst op 2003-06-07 15:36:16


Ik zou niet weten of wiet invloed heeft op de keuze van de narcose. Het zou niet zo waarschijnlijk zijn als het wel zo is. Merk je zelf verschil als je wiet rookt of niet? Misschien in jouw geval beter om voorlopig even te stoppen met het roken van wiet. Het zal even een moeilijke tijd voor je zijn, maar dat is echt het beste. Je moet naar het ziekenhuis toe wel eerlijk hierover zijn hoor!!! Je kunt of informatie proberen in te winnen via het bureau opnameplanning in het ziekenhuis of vragenlijst invullen (zonder kenbaar te maken dat je wiet rookt) en achteraf erop terugkomen dat je wel wiet rookt, maar dat je niet wilde dat je vader er vanaf wist. Maar meld in ieder geval wel eerlijk dat je wiet rookt. Het is jouw gezondheid. Laat je mij de afloop even weten??? Veel succes!

label.Geplaatst op 2003-05-15 12:18:46


Bedankt voor je reactie! Nou, ik moest er vanochtend heen dus, en heb het gewoon ingevuld. M'n vader ging niet mee dus dat was wel beter!

label.Geplaatst op 2003-05-15 13:31:08

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren