© 2024 solvo B.V.

Winterdip

De koude maanden staan weer voor de deur,en ik heb dan altijd last van een winterdip,-depressie. Wie weet wat ik daar aan kan doen...om de wintermaanden goed door te komen...Ik ben altijd moe..wil weinig doen..ben vaak chagarijnig...wil niet naar buiten toe...alleen maar thuis blijven, voor de tv hangen en de verwarming altijd op hoog!Kom \'s ochtends bijna mn warme bed niet uit, geen fut om dan te werken... Bij wie komt ook bekend voor.. BVD Een vampiertje


Hoi, ik heb hetzelfde, altijd, iedere winter weer. Dat komt omdat ik een buitenmens ben.Een kennis van mij zei dat je via de huisarts een soort terapie met een zonnekanon kunt krijgen. Je wordt nl deprie van gebrek aan zonlicht. Ik heb dat niet gedaan, maar ik overweeg wel om een hoogtezon te nemen, of misschien eens per week naar de zonnebank te gaan. Als je geld hebt zou ik zeggen, ga lekker 1 of 2 maanden naar zuid Spanje of zo, maar ja, daar heb ik geen poen voor. Het is wel het beste medicijn. Ik denk dat ik het eerst probeer met een hoogtezon, geen zonnebank, maar zo'n ouderwetse hoogtezon, want ik worstel mij telkens die rotwinter door. Ik snap ook niet wat mensen daar nou zo leuk aan vinden, aan de winter. Wist je trouwens dat op IJsland en in die noordelijke landen de meeste zelfmoorden voorkomen? Het is heel normaal wat wij hebben, mensen zijn nomaden en horen in koude tijden naar zuidelijke streken af te reizen..... maar ja........ ;)

label.Geplaatst op 2003-11-15 16:42:06


Beste Vampier. Als je echt last hebt van winter depressie kun je het beste langs de dokter gaan, er bestaat een licht therapie maar dit is geen zonnebank dit zijn heel speciale lampen voor meer informatie ga naar zoeksite google en typ winterdepressie in en je vind een heleboel informatie. groetjes Vonnie

label.Geplaatst op 2003-11-16 14:10:20

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren