© 2024 solvo B.V.

Witte vingers bij koude

Als het maar een beetje koud begint te worden worden mijn vingers helemaal wit en onder mijn nagel blauw. Ze lijken wel dood want ik kan er niets meer mee en het gevoel is eruit. Heel lastig, maar niet pijnlijk. Hoe kan dit komen? en nog liever zou ik willen weten hoe kom ik ervan af? Wie weet er meer van?


De bloedvaten in je vingers knijpen dan samen, zodat er weinig warm bloed aan de oppervlakte komt om geen warmte te verliezen. Dus misschien zou je je warmer moeten kleden, zodat de rest van je lichaam de warmte beter kan vasthouden en er dus niet zo zuinig mee hoeft om te gaan.

label.Geplaatst op 2003-02-10 22:41:45


Boost blood flow with gingko, ginger and garlic Source: Daily Telegraph Date: 21 February 2003 Dr Sarah Brewer offers advice to a reader who has probably got Raynaud's disease, causing her fingers to become very cold and white in chilly weather. She is told to take ginkgo, ginger, garlic and vitamin E because trials have shown them to be helpful in alleviating symptoms. Dr Brewer also gives advice to a reader with very low blood pressure, suggesting that he should check with his doctor in case his medication could be causing the problem. Another reader asks Dr Brewer about whether thought field therapy (TFT) is useful in treating obsessive compulsive disorder, and Dr Brewer suggests that cognitive behavioural therapy and yoga could be equally, if not more, beneficial.

label.Geplaatst op 2003-02-21 20:17:07

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren