© 2024 solvo B.V.

Zwakke blaas

Ik heb last van een zwakke blaas. Als ik een kop koffie en een glas frisdrank op heb en ik ben dan eenmaal naar de wc ben geweest blijf ik gaan. Dan moet minimaal 3 keer vlak achter elkaar. Ik zit dan elk kwartier zo\\\'n beetje op de wc. Op vakantie heb ik er ook last van gehad. Dan ga je \\\'s avonds uit eten en daarna nog wat slenteren door de straten en dan moet ik om de haverklap plassen. Ik ben het zo zat en wil graag weten of er iemand is die weet wat ik hier aan kan doen.


lijkt op blaasontsteking, dus naar de dokter plas laten controleren

label.Geplaatst op 2003-03-20 20:25:05


Ik had dezelfde klachten; na elke kop koffie plassen, lastig. Ik ben onderzocht en bleek een bacterie te hebben; geen echte blaasontsteking. heb een jaar lang antibiotica geslikt maar na twee keer een anafylactische shock (een zware allergische reactie) moest ik stoppen en weer kwam het terug. Ik ben onderzocht in het ziekenhuis, o.a. een plastest; plas je goed uit en met wat voor kracht komt de urine eruit. Ik bleek ook blaaspoliepen te hebben en ben hieraan geopereerd; even afkloppen maar de laatste maanden gaat het goed... Laat je dus verwijzen naar een uroloog, is echt belangrijk en hopelijk ben je er dan snel vanaf. Sterkte en succes Sandra

label.Geplaatst op 2003-03-21 11:40:38


Hoi Sandra, Ik had dezelfde klachten en bij mij werd het door een uroloog onderzocht en bleek Interstitele Systitis te zijn. (blaaspijnsyndroom). Ik wordt hier nu voor behandeld en met succes. Het is een soort chronische blaaswandontsteking. Kijk anders even op www.icpatienten.nl Succes! Groetjes Sheila

label.Geplaatst op 2003-03-23 17:41:47


Dan moet ik haast een chronische blaasontsteking hebben ofzo want ik heb het altijd, elke dag!!!!! Kan dat???

label.Geplaatst op 2003-03-21 09:52:58


Sandra, Bedankt voor je advies! Ik denk dat ik er inderdaad maar eens naar laat kijken. Het zal hem wel in de naam zitten!!!

label.Geplaatst op 2003-03-21 13:59:57


dat kan hoor want ik heb dat namelijk ook! echt heel vervelend om het uur moet ik plassen! en met naar vakantie rijden is dat soms heel lastig..

label.Geplaatst op 2009-06-23 13:53:24


De onderzoeken aan je blaas doen geen pijn; het is alleen genant als je op een plasstoel een apparaatje krijgt ingeschoven (doet geen pijn) en je moet steeds drinken en plassen met iemand in de kamer om de metingen te doen... De operatie was alleen na afloop even pijnlijk maar met pijnstilling zo over; drie dagen met een drain in de blaas op bed gelegen in het ziekenhuis en dagelijks veel gespoeld om zo de bacterien eruit te wassen. Bij mij werkte het perfect. Bovendien vertelde de arts me dat vooral roken ermee te maken had; ik ben acuut van bijna anderhalf pakje per dag naar ca vier sigaretten per dag (buiten in de tuin omdat de kids het zo smerig vinden)gegaan. Al met al, laat je inderdaad onderzoeken. Ik ben er (afkloppen) redelijk vanaf al plas ik nog altijd vaker dan een ander ik kan het nu goed ophouden en er zijn zelfs pillen voor om je plas langer op te kunnen houden (bij mij hielpen ze overigens niet). Als naamgenoot:-) wens ik je alle succes en hoop voor je dat het lukt er vanaf te komen! Sandra

label.Geplaatst op 2003-03-21 21:47:59

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren