© 2024 solvo B.V.

Zwarte verkleuring op de grote tenen

Hallo. Sinds enkele maanden heb ik een zwarte verkleuring op de nagels van mijn grote tenen aan beide voeten. De zwarte vlek loopt langs de rand en lijkt zich steeds meer naar het midden van de nagels uit te breiden. Ze zitten op de plek waar de grote teen de teen ernaast raakt, dus niet aan de buitenzijde van de voet. Vorige week was het zo erg dat er bloed onder de nagel vandaan kwam tijdens het lopen. Ik heb mijn voeten een aantal keren in zout water gebaad en het heeft niet meer gebloed, tot nu. De vlekken doen geen pijn als ik erop druk, maar het ziet er echt eng uit. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en gaat dit vanzelf over? Ik heb een staand beroep (afwasser in een restaurant) en sta zo\'n 9 uur per dag op mijn benen, ik gebruik voor zover ik weet goed schoeisel, nml. speciale restaurant keukenschoenen die iedereen in de restaurantkeuken draagt. Ik werk zo\'n 5 jaar als afwasser en heb dit nog nooit eerder gehad. Kan iemand mij advies geven? Met vriendelijke groeten, Andreas, Zweden


Ik wil je niet bang maken, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk naar je huisarts gaat want dit heeft met je suikerhuishouding (diabetes) te maken.

label.Geplaatst op 2008-10-20 18:09:54


Maar is een van de symptomen van diabetes niet dat je heel erg dorstig bent? Dat heb ik helemaal niet. Waar ik de laatste misschien 2 maanden last van heb is stekende pijn in mijn linker en rechterzij en sinds kort een zelfde stekende pijn vlak onder mijn linkerschouderblad. Ik heb geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben, maar het valt wel allemaal samen. André

label.Geplaatst op 2008-10-21 10:23:06


Beste Andreas, Verdoe geen kostbare tijd door het stellen van vragen via deze site, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk bij de dokter komt.

label.Geplaatst op 2008-10-21 11:40:32


nak ik deel u mening ik denkt ook aan diabetes en dorst dat heeft niet iedereen

label.Geplaatst op 2008-10-23 23:20:44


nadat ik een jichtaanval had in grote teen,(k wist niet dat ik dat had, ging ik naar de h.a. post omdat mijn teen zwart geworden was. daar deed men alsof dat heel gewoon was en noemde het een gesprongen adertje. k vond dat wel kort door de bocht en vroeg het aan de H.A. op spreekuur. Hij zij ook dat het een gesprongen adertje had kunnen zijn als het helemaal weg is. kan dat ook diabetes zijn?

label.Geplaatst op 2008-11-16 13:22:34


En Andreas, je bent nu een maamd verder. Ben je er al achter waar die zwarte tenen van afkomstig zijn??????? Die vraag geldt eigenlijk ook voor Karine.

label.Geplaatst op 2008-11-22 18:37:45

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren