© 2024 solvo B.V.

Kortademigheid en één dik onderbeen na het dotteren

Hallo ik ben een man van 58 jaar ,vorig jaar maart werd er bij mij een torenhoge bloeddruk ontdekt. Mijn hartspier was vergroot (sporthart)en ik werd al jaren geplaagd met chronisch vermoeidheid syndroom. Verder had ik vaker pijnlijke steken bij de hartstreek en onder mijn linker arm. Eerst werd de bloeddruk aangepakt en toen deze met medicijnen onder controle was bleef ik toch last houden van mijn klachten en kreeg ik een hartkatheterisatie. Hier uit bleek dat er twee vernauwingen waren waarvan een behandelbaar en de andere niet, wel kon er geen stent worden gezet. Nu ruim 9 maanden na het dotteren en ondanks hartrevalidatie voel ik me nog zieker als te voren, ik ben nu zeer kortademig hetgeen me belemmert in mijn hele doen en laten. Heb nu dan een vochtophoping in één onderbeen welk pijnlijk is en laats door de kou is open gegaan. Mijn chronische vermoeidheid is nu nog erger geworden als het al was en lig nu meer dan anders in bed. Wie herkend dit of heeft een advies? Alvast bedankt voor de genomen moeite, Hubertus53.

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren