© 2024 solvo B.V.

Atenolol

Hallo, Ik gebruik zins een paar maanden regelmatig atenolol. Ik heb vooral s`nachts last van hartkloppingen. Ik moet zeggen het helpt opzich goed, maar ik heb contant last van ijskoude handen en voeten. Zijn er nog meer mensen die dit ervaren met dit medicijn? Groetjes. maupie


het klopt dat je koude handen en voeten kan krijgen van deze betablokker

label.Geplaatst op 2005-02-18 00:55:32


Mijn man slikt 1x daags Atenolol 25 mg. Ook hij heeft vaak ijsklompen. En dan bedoel ik niet alleen de voeten maar ook een deel van de onderbenen (vaak tot halfweg de kuiten) Mijn dochter slikt 1x daags Zelokoon 50 mg en heeft er ook last van alleen in mindere mate. Allebei hebben ze het ook eerder koud. Kamertemperatuur 23 graden voelen hun niet als warm.

label.Geplaatst op 2005-06-20 13:08:55


dat je van atenolol koude handen krijgt dat klopt dit is een bijwerking van deze medicijnen. maar ik snap niet dat je deze medicijnen nog steeds slikt,een tijdje terug is er bekend geworden dat deze medicijnen helemaal niet werken.dit hebben we ook nagevraagd bij de apotheek en de huisarts en die schrijven het ook niet meer voor. ik zou anders even bellen naar je huisarts en vragen om een andere beta blokker(propranolol?)dan ben je gelijk van je koude handen af!!! sucses ermee!!!

label.Geplaatst op 2005-02-18 18:31:33


Bedankt voor de reactie liesje2. Dat de medicijnen niet meer voorgeschreven zouden worden is mij niet bekend. Op internet kan ik ook hierover niets vinden. Ik heb afgelopen week nog een herhaal recept gekregen. Ik ga na het weekend gelijk informeren bij de huis arts. Bedankt maupie

label.Geplaatst op 2005-02-19 14:40:54


Volgens mij word atenolol nog steeds gebruikt. Tenminste op mijn afdeling is het nog steeds een veel gebruikt / voorgeschrevenb middel. Heb zelf nog niet gehoord over een onderzoek waaruit blijkt dat het middel niet werkt Groeten

label.Geplaatst op 2005-05-30 20:41:41


hoi maupie, ik weet niet of alle dokters in nederland dit middel niet meer voorschrijven?maar mijn moeder heeft atenolol een paar jaar geslikt voor hoge bloeddruk,toen ze de laatste keer bij de huisarts kwam werd er gezegd dat deze pillen helemaal geen werking heeft voor hartklachten of hoge bloeddruk.dit hadden wij zelf al eerder gehoord op de radio en op tv gezien. laat je even weten hoe het gegaan is bij de huisarts? groetjes liesje2

label.Geplaatst op 2005-02-19 18:56:22


hoi liesje als je nu even naar www.serviceapotheek.nl gaat en je drukt rechts bij de geneesmiddelen top 500 en je drukt op a en dan zie je atenol en dan weet je alles als je je bezorgd voelt dan ga je terug naar de dokter of je belt de apotheek hier over dat je je bezorgt maakt en dan vertellen ze het ook wel maar er zijn zoveel betablokkers de een helpt beter als de ander

label.Geplaatst op 2005-02-20 01:12:30


Hallo beste Liesje2 Ik ben bij de apotheek geweest. Het klopt dat er berichten in de kranten e.d. hebben gestaan. Maar volgens de apotheker is de werking per persoon verschillend en klopt het dat het bij sommige personen niet 100% werkt. Maar dat neemt niet weg dat ze niet goed zijn, bij mij werken ze dus wel. Als ze niet goed zouden werken zou ik andere kunnen krijgen. Maar ik ben het aan het afbouwen en gebruik ze niet meer dagelijks (gelukkig), ik gebruik ze alleen als het nodig is. groetjes. maupie

label.Geplaatst op 2005-02-22 14:25:06


ik ben blij dat je even naar de apotheek ben gegaan dus je ziet nu hoef je niet meer ongerust te zijn dus gewoon vragen veel succes verder gr ap

label.Geplaatst op 2005-02-24 00:59:57

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren