© 2024 solvo B.V.

Bicuspide (twee ipv drie dubbele) aortaklep

Hoi! Zo\'n 10 jaar geleden heb ik n.a.v. een ruisje om het hart een echo laten maken. De cardiologe constateerde toen dat het goed was. Dat ik iets asymetrisch klepje had, maar dat dat helemaal niets gaf en dat alles dus goed was. Ik heb laatst mijn huisarts gevraagd wat er toen precies in het rapport stond en toen hoorde ik dat er in stond: bicuspide aorta klep, die iets asymetrisch was. De huisarts zei dat dat klinisch niets gaf en dat ik daar niets aan hoefde te doen. Nu las ik echter op hartstichting.nl dat dat wel een afwijking betreft; dat 1 a 2 procent van de bevolking dat heeft en dat ie grotere kans hebben op verkalking, verwijding en hartonstekingen, waardoor je bijv. bij een ingreep bij de tandarts altijd anti bio moet nemen en dat je onder controle moet komen ed.! Dit vind ik zo tegenstrijdig met het bericht van de huisarts enzo! Nu is mijn vraag: is er iemand die dit ook heeft? en zoja, moet je daar iets aan doen of rekening mee houden? En kan ik afgaan op hetgeen de cardiologe toen zei en wat mijn huisarts laatst zei en dus geen verder vervolg aan geven?? Ik hoop van jullie te horen!! Alvast dank. Groetjes, Maartje.


Hmm lastig verhaal. Kan ik je geen antwoord op geven. ander ziekenhuis? succes

label.Geplaatst op 2008-08-08 18:00:39


Het hebben van een bicuspide aortaklep is zeer zeker een reden om periodiek (elk jaar, elke 2 jaar) een echo te laten maken van het hart. Daarnaast is het gebruik van antibiotica voor elke operatie en tandheelkundige ingreep (bijvoorbeeld tandsteen verwijderen) aan te raden! Dit omdat een bicuspide aortaklep vatbaarder is voor bacterien. Ik zou hier eens met een cardioloog over spreken!

label.Geplaatst op 2009-01-12 16:05:13


Hoi,Maartje Ik heb ook een biscupide aortaklep. Het is vorig jaar ontdekt omdat ik een operatie moest onder gaan.Volgens mijn arts in nijmegen is het aan geboren. Ik hoor altijd mijn eigen hartslag als ik op de linkerzij ligt.Ik heb geregelt last van hartkloppingen,zolang het niet elkedag is kan het geen kwaad,als je elke dag ongeveer een half uur last van heb is het aan te raden de arts te waarschuwen.Vaak gaat de kloppingen gepaart met zweten. Als je een ingreep nodig heb og naar de tandarts voor tandsteen verwijderen heb je een Bacteriele endocarditis nodig.Dat houd in dat je een antibiotica medicijn nodig hebt.Omdat bij ons de kans groot is dat er een onsteking onstaat aan de binnenwand van het hart,hartklep.Ik hoop dat je er uit kan komen.Anders vraag het nogmaals eens na.

label.Geplaatst op 2009-03-04 14:17:26

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren