© 2024 solvo B.V.

Deponit 5 mg/24h nitroglicerina

ik heb naast de vele medicijnen die ik al gebruik nu 2 weken geleden deponit pleisters gekregen. Na een paar uur heb ik nog steeds een flinke hoofdpijn ,maar het gaat stukje bij stukje beter. Maar nu wordt het mooi weer,en er staat op de bijsluiter plak hem afwisselend op de linker of rechter borstkas,of op de binnenkant van een arm. Maar ik lees nergens ofdat hij ook geplakt mag worden op je bovenbeen of buik,dan ziet niemand hem met mooi weer. Weet iemand ook of hij op een andere plaats mag en of er eventueel iets kan gebeuren als de zon erop schijnt? Nog even ik ben een vrouw van 51 jaar en wil liever niet als men gaat vragen over die pleister. Alvast hartelijk dank.


Plak je de pleister op je borst, dan zit deze toch onder je badkleding/ zomerkleding? Op een andere plek plakken mag ook maar kies een plek waar de onderhuidse vetlaag niet dikker is dan waar je nu plakt (heup?). De zon maakt de plijster veel te warm. De werkzame stof wordt dan mogelijk sneller opgenomen (dan de bedoeling is) Of de pleister zweet van de huid af: ook een verstoorde afgifte!

label.Geplaatst op 2008-06-27 16:02:36


Ten eerste hoef je je helemaal niet te schamen voor zo een kleine doorzichtige pleister. Ik werk met mensen die m ook dragen, maar zie hem alleen zitten nu ik ervan weet. Ik zou afraden de pleister op je been te plakken, het wordt niet voor niets geadviseerd rond het hart te plakken. De medicatie moet een zo kort mogelijke weg vinden naar het hart toe. succes, en vraag de huisarts om advies! deze weet zeker het antwoord, de apotheek trouwens ook! en staat het niet in de bijsluiter?

label.Geplaatst op 2008-08-08 17:23:45

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren