© 2024 solvo B.V.

Hart slaat op hol

Hallo, Ik heb sinds een maand elke keer last van dat mijn hart op hol slaat.Zelfs als ik gewoon zit. Nu heb ik een holterfoon (een klein e.c.g. apparaartje) gekregen om te kijken of er iets gevonden wordt waarom mijn hart op hol slaat!!! Ik vind het eigenlijk best wel eng. Ik ben lichamelijk ook heel moe,ik voel me net zo\'n oud mens terwijl ik pas 27 ben. Herkent iemand dit of heeft iemand er zelf ook ervaring mee....Laat het me dan even weten. B.V.D.


Ben je ook duizelig of krijg je het benauwd bij geringe inspanning? Zo ja, vraag dan om een hartecho. Daarop kunnen ze zien of de druk in je longslagader te hoog is. De juiste druk kunnen ze alleen bepalen door een hartkatheterisatie.

label.Geplaatst op 2003-04-04 16:59:09


Hallo, Ik heb soortgelijke klachten. Al een aantal jaren. Er is niet te zeggen in welke situatie precies ik ze krijg, helaas. Alle onderzoeken al gehad. Linda

label.Geplaatst op 2003-05-04 19:41:33


het op hol slaan van het hart (ritmestoornissen) kan vaak zonder aanwijsbare oorzaak optreden. meestal is het onschuldig maar je kunt er wel klachten van ondervinden(zoals benauwd gevoel/ duizelig/ pijn op de borst). Vaak gaat een periode van ritmestoornissen vanzelf weer over, zoniet dan zijn ze goed te behandelen met medicijnen. Soms is verder onderzoek nodig zoals een echo van het hart.

label.Geplaatst op 2003-12-05 06:05:53

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren