© 2024 solvo B.V.

Hart

hallo, ik ben een meisje van 26 jaar en heb de laatste paar maanden nogal wat last van mijn hart gehad..het is niet en dergelijke pijn maar een constant zwaar gevoel in mijn linkerborst met af en toe moeite met ademen.ik ben naar een kliniek geweest voor een echo en exam maar daar kwam niks uit.volgens hen was er niks aan de hand...maar ik kan maar niet van dit gevoel af komen.nou zou ik graag willen weten of er iemand is die weet wat dit zou zijn.hartproblemen zitten in de familie dus maak me toch wel druk hierover.ik ben woonachtig in tokyo en weet niet waar ik hier terecht kan met deze klachten verder.alvast bedankt


hebben ze ook een hartfilpje gemaakt (ECG)? hierop kunnen ze zien of er iets met het ritme van het hart is of dat er iets aan de hand is. anders zou het misschien nog bij de long vandaan kunnen komen. hebben ze een foto gemaakt van de borstkas? groetjes

label.Geplaatst op 2005-06-07 11:53:20


Hallo Daggie, Ik ben zelf nu 35 jaar oud en heb mijn eerste infarct op 32 jarige leeftijd gehad. Ze kunnen volgens mij alleen zien of je een vernauwing hebt met een catheterisatie. Ik ben nu 2 1/2 jaar verder en heb eind mei jl. weer een hartinfarct gehad. Als je niet zeker bent gewoon iedere keer bij pijn op de borst naar het ziekenhuis gaan. In Azie komen minder infarcten voor dan in Nederland en vinden ze je al snel te jong. Succes!!! Maloni

label.Geplaatst op 2005-07-12 18:05:37


Je kunt ook naar een andere cardioloog gaan en vragen of hij je wil onderzoeken en je klachten vertellen. Als hij hetzelfde zegt heb je zekerheid. Als er niks uit komt vraag dan of hij je door kan verwijzen naar longarts.

label.Geplaatst op 2005-06-21 18:56:12


Om er zeker van te zijn dat het hart het werk goed doet, kunnen artsen kijken d.m.v. een catheterisatie en d.m.v. een nucleaire fietsproef. Het is dan duidelijk te zien hoe de bloedstroom verloopt. En als je je zorgen maakt, kun je beter een keer te vaak bij de arts langsgaan.

label.Geplaatst op 2005-08-06 09:36:29

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren