© 2024 solvo B.V.

Hartinfarct of iets anders cardiologisch?

Hallo, Afgelopen woensdagmorgen had mijn moeder een rare ervaring waar ze erg van geschrokken is. Ze werd wakker met een moe gevoel. En als ze iets ging doen zweette ze enorm. Ondanks dit moeie gevoel, is ze begonnen met het bezorgen van de krant wat ze elke morgen doet. Voor het bezorgen heeft ze even buiten gezeten op de krantenkist. Na het zitten en drinken van een paar glazen water ging het iets beter. Tijdens het bezorgen van de krant kreeg ze een raar gevoel in beide benen, raar gevoel in linkerarm (tegen tintelen aan in de vingers) en een licht druk gevoel in het hoofd. Ze voelde zich heel even zweverig. Aangezien ze zelf reanimatiecursussen heeft gevolgd heeft, besloot ze naar de huisarts te gaan. Volgens de huisarts zou het niet om het hart gaan omdat ze ook volgens hem een rode keel had en koorts had. Volgens hem door een virus in de lucht. Mijn nicht die zelf verpleegkundige is, kon het alleen plaatsen bij het hart. Sinds woensdag is ze bij inspanning eerder moe en heeft dan hoofdzakelijk moe gevoel op de borst (schommelend). Mijn vraag is dus of dat het mogelijk om een hart/bloedsomloop (infarct o.i.d.) probleem kan gaan wat de arts niet heeft bevestigd. De arts heeft tijdens het consult geen bloeddruk gemeten en niet geluisterd. Graag verneem ik reactie als u iets weet.


Beste Pierre, Ik ben zelf geen arts, maar trek de diagnose van de huisarts ernstig in twijfel. Hartfalen en hartinfarcten zijn namelijk niet "borstkast" gebonden. Een hartinfarct kan zich op diverse manieren uiten. Mijn advies is alles in het werkstellen om een juiste diagnose te krijgen. Succes

label.Geplaatst op 2007-05-23 20:30:18


Gaat gelukkig weer goed. Als de klachten niet minder werden moest ze weer terug gaan naar de huisarts. Maar gelukkig neemt het moeie gevoel af en is nu bijna verdwenen.

label.Geplaatst op 2007-05-23 22:23:05


Pierre, Met onderstaand verhaaltje wil ik jullie beslist niet bang maken, maar gebruiken als een waarschuwing. 13 jaar geleden heb ik een periode gehad waarin ik me constant moe voelde. Af en toe lichte tintelingen in mijn bovenarm en veel pijn op mijn linker schouder. Naar de huisarts geweest, spier verslappers gekregen omdat ik volgens hem een spier ontsteking had. Daar was ik natuurlijk blij mee, ondanks dat er een stemmetje in mijn achterhoofd zei dat het ernstiger was. Dat stemmetje heb ik steeds ontlopen, liever gezegd ontkend. Tot het moment kwam dat ik na 7 dagen volledig uitgeput was en niet meer kon. Nee ik kon zelfs niet meer ontkennen dat het ernstig was. Eind resultaat: Binnen een periode van 7 dagen 5 hartinfarcten gehad die ik telkens als infarct ontkend heb. Dus spoed opname in het ziekenhuis gevolgd door een drie voudige by-pass operatie. Ik kan nu alles weer. Als ik terug kijk op die tijd dan denk ik was ik maar niet zo koppig, of misschien wel bang geweest en had ik me maar niet verscholen achter mijn "ontkenning fase". Wat ik je mee wil geven voor je moeder is; zeg niet te snel dat het wel gaat, maar zorg dat ze zich eens goed laat onderzoeken in een ziekenhuis. Voorkomen is nog steeds beter dan genezen. Succes voor jullie twee

label.Geplaatst op 2007-05-24 20:27:52


Perfect advies Nak!

label.Geplaatst op 2007-05-24 21:11:25

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren