© 2024 solvo B.V.

Hartklep

is er soms iemand die heeft meegemaakt dat men geen operatie kan uitvoeren van een nieuwe hartklep mineralis? omdat ik een longaandoening heb (copd) ik ben nu 48 jaar en vraag mij nu toch hoe ik nu verder moet en hoe lang gaat een lekkende hartklep mee? wie wil en kan mij er iets over vertellen groetjes


Hoi Anoek. Ik ben zelf geopereerd aan mijn mitraalklep. Ik heb een kunstklep gekregen. Ik heb eigenlijk geen antwoord op je vraag. Ik denk dat het het beste is als je je laat informeren door je cardioloog. Ik neem tenminste aan dat je bij een cardioloog onder controle staat? Zo niet, dan zou ik een gesprek aanvragen bij de huisarts. Zij kunnen je zeker antwoord geven of doorverwijzen naar iemand die je dat kan uitleggen. Tja, en hoe lang een lekkende hartklep meegaat....dat kan jaren en jaren zijn...Wist je trouwens dat de meeste mensen in meer of mindere mate een lekkende hartklep hebben? Dat heeft mijn cardioloog verteld. Meestal is dat geen probleem en wordt er niets mee gedaan. Mijn aorta-klep lekt ook iets. Ze houden het met de jaarlijkse controle in de gaten, maar vooralsnog doen ze er nog niets aan. Mocht je toch ongerust zijn, bel de huisarts of je cardioloog. succes

label.Geplaatst op 2007-03-15 08:33:51


Hallo Anouk, Waarschijnlijk is de anaesthesist bang om narcose te geven ivm de COPD.Ik denk dat de COPD kennelijk zo veel problemen geeft dat ze je dan niet meer uit de narcose krijgen of van de beademing af. Maar op deze leeftijd moet het dan wel heel erg zijn(de COPD) als ze je echt niet willen opereren... Vraag anders een gesprek met de anaesthesist en laat alles goed uitleggen. sterkte!

label.Geplaatst op 2007-03-15 11:07:21


Ik heb 35 jaar een lekkende hartklep gehad maar dit was bij een uitgang bij een ingang van je hart is het niet goed en moet je geholpen worden

label.Geplaatst op 2007-11-30 00:19:27

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren