© 2024 solvo B.V.

Hartoverslagen/kloppingen na sporten

Vaak heb ik na het sporten hartoverslagen/kloppingen. Lijkt net of hart even stopt met kloppen en na een kleine pauze weer verder gaat. Ook voel ik mijn hart ook heel sterk kloppen dan anders. Is dit iets om me zorgen te maken. Train ik te intensief? Slechte conditie? Het is best frustie en ik slaap er slecht van. Smorgens als ik wakker word heeft \"ie\" het normale ritme weer te pakken. Ik hoop dat iemand hier een zinnig antwoord op kan geven.


Tijdens het sporten gaat je hart harder werken om aan de zuurstofvraag te voldoen. Als je twijfelt of het aan je conditie werkt zou je voor dat je gaat sporten je hartslag moeten meten en na het sporten moet kijken hoe lang het duurt voordat je hart weer in dat ritme is, hoe langer het duurt hoe slechter je conditie. Je weet zeker dat je in rust geen hartoverslagen hebt, dit zou je moet kunnen voelen aan je pols, als het ritme onregelmatig is, de ene keer voel je dan meer druk en de slag er na bijvoorbeeld niet. Waarschijnlijk heb je dit wel maar voel je dit zelf niet omdat het hart rustig is, na het sporten of tijdens het sporten pompt het hart met meer kracht dus dan voel je de hartkloppingen ook beter. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

label.Geplaatst op 2006-10-12 15:28:03


Als je wilt weten of je hartkloppen overslaat zou je dat kunnen meten met een hartklopapparaat die hartkloppingen meet. Meestal zijn er helemaal geen hartkloppingen die overslaan. Vaak denken mensen dat zij last hebben van hun hart, omdat zij eerder in leven zijn blootgesteld aan een enorme hartklopperij die onbeheerst is geweest. Alleen de angst die je hebt daar kun je last van hebben. Angst dat je hart overslaat kan fataal zijn. Het is daarom beter dat je wat gaat doen. Op de langere termijn kun je een hartinfarct krijgen. Of een hartstilstand als je veel last hebt van angst. Je zou bijvoorbeeld in een droom iets kunnen meemaken dat je hart enorme klap krijgt en tot stilstand komt. Dan zou je de volgende morgen niet meer wakker kunnen zijn. Het beste is ervoor te zorgen om hier te zijn.

label.Geplaatst op 2007-01-11 20:25:03

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren