© 2024 solvo B.V.

Hartritme stoornis.

Vanmorgen werd ik wakker op mijn linkerzijde van het snelle kloppen van mijn hart, dit was om 07.15 uur. Mijn bloeddruk opgemeten 163/104 en een hartslag van 142 slagen pm. Ik kan jullie vertellen dat ik mij alles, behalve prettig voelde. Dit heeft iets meer dan 1 uur geduurd. Helaas door een communicatie storing tussen HAP en huisarts is er dus niemand een kijkje komen nemen. Heeft iemand enig idee wat dit geweest zou kunnen zijn? Temeer ik helemaal niet bekend ben met dit verschijnsel. Mijn hartslag in rust is meestal tussen de 48 en 52 slagen pm en mijn bloeddruk is ook meestal aan de lage kant. Hartelijke groet en kijk uit naar een antwoord.


L.S Misschien ter geruststelling, ik heb al 15 jaar last van incidentele ritme stoornissen, het is vervelend, echter daar ga je niet dood van. Als je er meer last van krijgt is het natuurlijk goed te laten onderzoeken of er een oorzaak is. Sotalol is een middel zodra het meer gebeurd prima helpt. Ook moet je uitkijken want als het meer gebeurd kunnen er stolsels ontstaan, bloedverdunners werken hier preventief bij. Ik hoop dat het zover niet komt. Succes

label.Geplaatst op 2009-07-03 08:37:00


Ik ben pas 17 en heb al sinds een jaar last van hartkloppingen. ( ook heb ik al teveel cholesterol en te hoge bloeddruk, wel heb ik een normale lengte en gewicht) Zowel in rust als tijdens het sporten kan het er plots inschieten. Er is den een grote druk op men keel en men hartslag is dan ongeveer iets van een 100 of meer per min. De ene keer gaat het snel over de andere keer duurt het een halfuur of langer. Het is zeer beangstigend en ik word er ook duizelig van, volgens de dokter moest ik wat meer drinken maar dit helpt niet. Aan mijn hart mankeert niets ( echo ) maar het ritme zit niet pluis. Kan iemand me helpen?

label.Geplaatst op 2009-08-16 15:16:59


Hoy knul, lekker dat je pas 17 jaar bent, maar vervelend dat jedeze problemen hebt.Het is mogelijk dat je een hartklep hebt, die je problemen geeft.Als een van de kleppen enigzins dwars tussen de anderen ligt, dan heb je die problemen. Zelf heb ik er mijn hele leven last van.Bij mij is het een familie probleem dat erfelijk is in onze familie.De cardioloog vind dit niet belangrijk, maar ik vind dit een domme gedachte.Ik had hierdoor vaak ruis op het hart en bij een verkoudheid of zware inspanning hartproblemen.Zwaar gevoel op de borst en het gevoel van benauwdheid ken ik maar al te goed.Door niet te weten wat de oorzaak is kan het op latere leeftijd riscant zijn.In mijn familie zijn er verschillende aan dit euvel met de 40 jaar aan een hartaanval gestorven.Zelf heb ik door onkunde op mijn 40ste jaar 7 hartaanvallen gehad.Bij mijn 7de aanval is mijn hart gewoon gestopt en is met de stroom ijzers in het ziekenhuis weer op gang gebracht.Ik had dus een doodservaring die ik nooit vergeten zal.Dit hoeft jou niet te overkomen, nu je dit weet. Vermijd zwaar werk en zware inspanningen, als je je niet goed voelt. Als je verkouden bent of een kou hebt gepakt kan je hier last van hebben.Leef en eet gezond, dat is belangrijk.Als je in een auto meerijd zorg ervoor, dat er niet met een open raam word gereden.Pas ook op met brommer rijden en zorg dat je borst niet aan kou word bloot gesteld. Ook moet je temperatuurverschillen vermijden met te weing of geen bovenkledeing. Als je deze punten ter harte neemt, kun je veel problemen voorkomen. Zodra je een beklemmend gevoel op je borst of keel voelt, ga zitten en probeer met rustig en diep te ademen, de rust in de aangedane delen terug te krijgen.Ik heb heelaas al 69 jaar deze ervaring, maar door onkunde schade opgelopen aan het hart. Dit hoeft jou dus niet te overkomen met deze wetenschap. Succes.

label.Geplaatst op 2009-10-24 03:34:10

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren