© 2024 solvo B.V.

Kan iemand mij helpen?

ik heb sinds na mijn bevalling soms ineens zo n felle pijn, begin aan de zijkant van mijn linkerborst en loopt door tot int midden net onder mijn borst. pijn hangt samen met de ademhaling en duurt zo\'n 1minuut mss... ik heb bloed laten trekken,normale hartslag en bloeddruk maar wel stramme bovenrug en schouders. zou die pijn iets te maken kunnen hebben met mijn aders of hart?


Hallo Mamake, Eventuele hartproblemen zijn vanaf een forum niet even uit te sluiten natuurlijk, maar het zou weleens iets heel onschuldigs kunnen zijn wat je hebt. Een paar jaar terug ben ik naar mijn huisarts gegaan met vergelijkbare pijnklachten: een plotseling beginnende steekpijn in de (linker) borststreek die erger wordt bij het inademen, en de inademing beperkt. Volgens mijn huisarts is dat (in mijn geval) een probleempje van de linkerlong. Longen zetten zich bij iedere ademhaling uit, duizenden keren per dag, en dat gaat vrijwel altijd goed. De ruimte in de hartstreek is echter beperkt en dat leidt er wel eens toe dat daar een stuk long knel komt te zitten. Die beknelling of plooiing (wat er precíes gebeurt weet ik niet) voel je dan als een stekende of beknellende pijn. Wie weet is dát het gewoon en hoef je je verder geen zorgen te maken. Vraag het eens aan je huisarts zou ik zeggen. Wat je kunt proberen als de pijn terug komt, is een beetje \'breast stretching\', d.w.z. gewoon wat naar voren/achteren/opzij kronkelen met je bovenlijf, eventueel met een diepe uitademing erbij (je merkt vanzelf wat werkt) en de boel is weer gladgestreken van binnen. :) Wellicht heeft je zwangerschap een rol gespeeld doordat de groeiende baarmoeder je andere organen een tijdje aan de kant drukte... al zou je dan denken dat het e.e.a. zich ná de zwangerschap juist zou moeten herstellen. Wie weet hoe het zit, mag het zeggen. Groetjes, Gino

label.Geplaatst op 2010-01-21 22:05:58


hey Gino, bedankt voor je reactie, ja idd dat is dus ook wat ik denk, ik ben naar de huisarts gegaan en die zegt dat het zeker niet mijn hart is maar mijn rib is die een beetje gekneusd is ofzo en als k adem bewegen die ribben en doet t pijn.. maar ik vind dat het meer voelt als mijn long ofzo idd.. ja zal met mijn zwangerschap te maken hebben, ik ben vrij klein en mager van gestalte dus t babytje moest plaats hebben he hehe.. het is al veel beter maar als die pijn komt ist geen pretje. tot nu toe ist niemeer teruggekomen, hopelijk blijft dat zo. bedankt!

label.Geplaatst op 2010-01-22 09:49:35


Met veel plezier en interesse spit ik vaak het forum door.De vragen die gesteld worden verbazen mij even vaak.Dit soort vragen horen niet op een forum thuis.Met dit soort klachten gaat men naar DE HUISARTS.Pijn op de borst als genoemd zijn zelden van cardiale oorzaak,maar ga er wel mee naar de huisarts.U bent met Uw klacht uiteindelijk wel naar de huis arts gegaan en dat is DE oplossing voor Uw probleem.Ik wens U veel gezondheid toe.

label.Geplaatst op 2011-12-02 16:40:01

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren