© 2024 solvo B.V.

Kenmerken Hartritmestoornis

Ik heb ongeveer 10 jaar last van hartritmestoornissen (atriumfibrilatie). Volgens de artsen is het ongevaarlijk, maar de reacties van het lichaam schrikken iedere keer weer af. De aanvallen beginnen voor 90% \'s nachts en duren gemiddeld 10 uur. Omdat ik de aanvallen bijhoudt op mijn computer was de laatste tijd een ritme te zien van ongeveer 3 weken, maar nu heb ik het al 2 maal per week. Ik merk het als eerste dat ik veel moet uitplassen. Bij de laatste aanval had ik in 4 uur tijd bijna 3 liter vocht uitgeplast. Als ik een dag te weinig drink heb ik een vergrote kans op een aanval. Wie heeft ook deze reacties meegemaakt,


Hebt u voor uw probleem al eens magnesium 450mg en Q10-enzym 100mg geprobeerd? Deze essentiële stoffen helpen aanvallen voorkomen en herstellen. Mijn moeder lijdt aan een zeer ernstige vorm van hartritmestoornissen. Siends zij magnesium, Q10 en carnitine gebruikt, zijn de aanvallen, alsook de duur ervan, gecorrigeerd. Op dit moment is zij bijna klachten vrij. Ik kan u geen beter advies geven dan het innemen van deze stoffen. U zult verstelt staan welke enorme uitwerking het heeft op uw hartproblemen. Succes.

label.Geplaatst op 2007-10-24 14:33:27


Ook ik heb zo'n jaar of 10 last van ritme stoornis maar wel chronisch, of te wel 24 van de 24 uur. Diverse onderzoeken en medicijnen en 2x stroomstoten gehad. Heeft allemaal niet geholpen. Ben nu onder behandeling bij het LUMC en wacht op een ABLATIE, is n.l. uitgesteld vanwege stolsel in boezem en daarvoor sterkere bloedverdunner gekregen. Eén gerustellend bericht heb ik wel meegekregen van diverse cardiologen en dat is dat het niet levensbedreigend is en je er heel oud mee kan worden, maar ja het voelt wel iedere keer vervelend aan en moeten daarmee ok leren leven.

label.Geplaatst op 2007-11-29 23:18:02


Ik schrijf dit voor mijn moeder 78 jaar jong. Zij heefd al geruime tijd ritme stoornissen en een licht gevoel of duizeligheid in haar hoofd. Heeft al meerdere keren een kastje gehad maar daar komt weinig uit. Ze heefd eerst het medicijn METOPROLOL gehad, maar heeft nu een erg lage bloeddruk en voeld zich erg moe. Dat had ze voor heen niet en had een heel mooie bloeddruk. Nu heefd ze PROPRANOLOL, maar dit heefd dezelfde bijwerking. Dit alles word geregeld door de huisarts in overleg met een cardioloog. Ik vind het erg vervelend voor haar en heb de indruk dat de medicijnen het NOG vervelender voor haar maken. Gebruikt ze ze niet dan zijn er weer de ritme stoornissen. Is iemand bekend met een alternatief???? groeten Hiddo

label.Geplaatst op 2007-12-02 07:59:17


Misschien is Verapamil 80 mg iets, of als het met geleidelijke afgifte moet: 240 mg?

label.Geplaatst op 2007-12-25 12:11:29


Tijdens een penecilinen kuur in 1949 in de ziekenboeg van de M.L.D in Soerabaya kreeg ik een ritmestoornis van ongeveer 1 minuut dat euvel is nooit meer gestopt en komt regelmatig terug ook van hart overslag heb ik veel last van als ik naar bed ga.onderzoeken gehad maar kunnen niets vinden.

label.Geplaatst op 2008-07-25 10:52:48

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren