© 2024 solvo B.V.

Medicijnen i.v.m. angina pectoris

Hallo, Tik dit bericht voor mijn vriendin. Zij heeft o.a. angina pectoris. Daarvoor heeft zij het bekende rose flesje met spray, en monocedocard als medicijn om in te nemen. Toch moet zij iedere ochtend flesje gebruiken, omdat er plotselinge vaatkrampen optreden. Ondanks de verhoogde dosering monocedocard. Nu kent zij iemand die voor de vaatkrampen Deponit pleisters gebruikt. En die helpen heel goed, bij die persoon. Kweet niet ieder mens is hetzelfde, en zij heeft nog andere dingen. Maar........tis te proberen. Zei tegen haar, vraag eens na bij je cardioloog. Haar antwoord is, dan had hij het zelf toch wel voorgeschreven. Dit, omdat zij hem vaak genoeg heeft geraadpleegd i.v.m. haar klachten. Toch, denk ik, je kunt het allicht vragen. Dacht ga eens raad vragen op dit forum. Misschien is er iemand die een passend advies kan geven. Alvast bedankt voor het lezen en meedenken groetjes.....yeswvm


Ik heb maar twee (2) adviezen voor haar. 1) Zolang ze het nog niet bij de cardioloog bespreekbaar heeft gemaakt moet ze proberen geen antwoord voor die cardioloog te geven door zeggen: "dan had hij het zelf toch wel voorgeschreven." 2) Als ze geen vertrouwen in de cardioloog heeft kan ze altijd een second opinion laten doen bij een andere cardioloog in een ander ziekenhuis. Succes

label.Geplaatst op 2008-10-31 20:15:52


Bedankt voor reageren. Tis meer, omdat de mensen om haar heen zeggen, waarom probeer je niet eens de andere mogelijkheid. Ze heeft wel vertrouwen in cardioloog. Ben via internet er achter gekomen, dat het zo wat hetzelfde medicijn is, alleen op verschillende manier toegediend. gr. yeswvm

label.Geplaatst op 2008-10-31 22:30:17


Ik ben geen arts, maar heb wel 20 jaar A.P. Als zij iedere ochtend onder haar tong moet spuiten, komt er toch een moment van verzadiging van de vaten, zeker omdat zij ook al vaatverwijders slikt. Waarom kan zij niet gedotterd worden? Zij moet bij haar cardioloog om een cateterisatie vragen, weet ze gelijk waar ze aan toe is.Heb zelf 20 jaar geleden hartoperatie gehad en ben 2 jaar geleden weer gedotterd. Gebruik geen vaatverwijders meer en heb alleen het busje Nitro in mijn zak, om mij zelf zeker te voelen.

label.Geplaatst op 2009-04-04 12:41:36


Hallo, Bedankt voor reageren. Bij mijn vriendin is de situatie heel uitzonderlijk. Ze is zo vaak gecatheteriseerd, dat haar aders niets meer aankunnen. Ze is al gedotterd, en heeft al bypasses gekregen. De doktoren kunnen niks meer voor haar doen. Het enige wat ze zeggen is, flesje gebruiken. De vernauwingen die er nu zitten, kunnen ze niet verhelpen. Was het maar waar, ze zou gelijk gaan, en nam de risico's, hoe groot deze ook zijn. Ben er inmiddels achter, via googlen erachter gekomen, dat haar medicijn, in pilvorm, en de pleister, hetzelfde idee zijn. Ook pil geeft niet alles in 1 x vrij. Gaat ook met beetjes. En beiden hebben zelfde werking en zelfde effect. Maar nogmaals bedankt voor reageren. gr. yeswvm

label.Geplaatst op 2009-04-04 13:20:52

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren