© 2024 solvo B.V.

Niet op linkerkant kunnen slapen

Hallo, ik heb op 30 okt 2008 een hartinfarct gehad,er zijn twee stents geplaats,en volgend de cardioloog gaat alles prima gelukkig. Het probleem is dat ik voor en nar het infarct niet op de linkerkant kan slapen, ik krijg dan hartkloppingen, zo erg dat het hart dus echt in mijn keel klopt, zodra ik mij op de rug draai, is het gelijk weg, herkent iemand dit?


Hallo, Dat herken ik. In februari heb ik een hartaanval gehad. Er zijn geen stends geplaatst en ik heb geen operatie gehad. Vermoedelijk is de oorzaak van deze aanval de pijnstiller DILOFENAC geweest. Sinds die aanval ervaar ik hetzelfde als jij nu beschrijft. Het was in het begin wel veel erger. Maar ik heb er nog steeds last van. Vooral als ik wat verder naar links draai. De dokter haalt er zijn schouders van op en geeft er niet veel antwoord op. Volgens mij weet hij er geen raad mee. Wat zegt jouw arts?? Wil

label.Geplaatst op 2009-07-17 09:17:18


Hallo Wenria, mijn dokter zegt dat het kan liggen aan dat de grote longslagader, hij zei ook dat ik af moest vallen om het probleem op te lossen, als ik 10 kilo of meer af zou vallen(ik was te zwaar) dat het dan een stuk minder zou zijn, ik ben 20 kilo afgevallen, en heb er dus nog steeds last van, ik denk dat ik het probleem of aan mijn neuroloog, of aan mijn longerts voor ga leggen, zodra ik wat weet, zal ik hier een bericht achterlaten, Mia

label.Geplaatst op 2009-07-18 18:43:08


Ik heb in 1999 een bypass operatie gekregen en heb ook lange tijd daarna niet op mijn linker zijde kunnen slapen. Ook ik heb nooit een antwoord gekregen op mijn vragen (aan diverse hulpverleners)waardoor dit misschien zou kunnen komen. Op den duur is het wel wat beter geworden en soms lukt het weer, om op die zijde te liggen en te slapen. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik ook COPD heb en nog wat andere chronische kwalen. De wetenschap is in de loop van de tijd weliswaar goed gevorderd maar nog steeds komen er van die kwesties voor, die kennelijk onverklaarbaar zijn of lijken.

label.Geplaatst op 2009-07-19 12:55:20


Hallo Wenria, leuk dat je reacties hebt gekregen. Ik begrijp alleen niet waarom die dokters die het niet weten, uit hun nek kletsen. Als je het niet weet zeg dat dan en geef er geen draai aan, omdat je denkt dat de patient het ook niet weet. Niks afvallen en niks grote slagader. Het is heel simpel. Als kleine jongen is mij al geleerd om niet op mijn linkerzijde te gaan liggen.Nu ik inmiddels 69 jaar ben en bekend met dit euvel, kan ik je zeggen, dat als je op je linkerzijde gaat liggen je hart in die houding zakt. Daar jouw aderen op hun plaats blijven, krijgt het hart een rekking op de rechtekant en word de bovenkantenigzins geknikt en ga je je onprettig voelen.Dit verdwijnt als je op je rug gaat liggen of op je linkerzijde. Reactie van nummer drie is ook mijn geschiedenis.Ik heb ook een hartstilstand gehad en ben ook copd patient.Alleen durf ik niet op mijn rug te gaan slapen, omdat ik daar diverse malen heb meegemaakt, dat als ik wakker werd mezelf niet kon bewegen, Niet op mijn zij kunnen draaien om uit bed op te staan, dus altijd op mijn linkerzijde.Als je op je linkerzijde gaat liggen, rust je hart enigzins op je longen en heb je geen probleem. Succes.

label.Geplaatst op 2009-10-24 02:59:46


In mijn vorige reactie is een fout. Slapen, altijd op de rechterzijde,zodat het hart niet onder het gewicht van de longen, in de problemen komt.Dit moest de juiste tekst zijn.Jan.

label.Geplaatst op 2009-11-27 01:24:08

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren