© 2024 solvo B.V.

Nieuwe hartklep i.v.m. verkalking.....

Hallo, Mijn schoonvader krijgt i.v.m. verkalking een nieuwe hartklep. Wie heeft ervaring met deze ingreep en kan er wat over vertellen? Vragen zijn bijvoorbeeld: Moet je lang herstellen? Merk je gelijk effect? Is het echt zo\'n zware ingreep? Hoe lang heeft u/jij in het ziekenhuis gelegen? Ik hoop graag wat te horen. Mijn schoonvader is 78. Bedankt, Raybo


Hoi, ik werk op de hartafdeling waar we vaak mensen ontvangen na een klepoperatie. Het ligt eraan welke klep van de 4 er vervangen dient te worden, want de meeste kleppen kunnen alleen vervangen worden middels een open hart operatie en die is behoorlijk zwaar. Leeftijd zegt niet zo veel, het is meer de lichamelijke conditie die de hersteltijd beinvloedt. Er zijn van de hartstichting boekjes te verkrijgen m.b.t. een klepoperatie. Mensen liggen ongeveer een paar dagen na de operatie in het ziekenhuis waar ze zijn geopereerd, en herstellen als ze stabiel genoeg zijn nog een week met fysiotherapie enzo in een ander (perifeer) ziekenhuis. Succes

label.Geplaatst op 2009-05-20 13:09:08

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren