© 2024 solvo B.V.

Ongerust over mijn vader

Mijn vader kreeg twee weken geleden last van hartritmestoornissen. De eerste keer dat hij daar last van had (2 jaar geleden), heeft hij electroshocks gehad en is het daarna weer helemaal goed gekomen. Dit keer heeft hij te lang gewacht (5 dagen) met naar de huisarts te gaan. Hij werd na 5 dagen \'s nachts wakker doordat hij bijna geen adem kon halen. In het ziekenhuis kreeg hij medicijnen, hij had inmiddels liters vocht vastgehouden. Zijn linkerhartkamer pompte niet meer, maar trilde. Daardoor was er gevaar voor bloedpropjes. Hij moest wachten tot zijn hartslag weer 80 was (was bij opname 160), na 2 overnachtingen mocht hij naar huis. Hij moet nu elke week naar de trombosedienst en heeft medicijnen gekregen (welke weet ik niet). De hartritmestoornis is er nog steeds, maar hij kan nog niet geshockt worden, i.v.m. gevaar voor trombose. Nu voelt hij sinds gisteren druk op zijn borstkas. Hij is ook veel stiller dan normaal, maar hij is wéér eigenwijs en wil nog niet naar de huisarts. Hij zegt dat het erbij hoort. Ik maak me erg ongerust. Ik vertrouw niet meer op zijn oordeel, hij dacht twee weken geleden ook dat het zelf wel over zou gaan. Toen heeft hij 5 dagen met die hartritmestoornis rondgelopen, waardoor hij in het ziekenhuis is belandt. Ik heb geen idee of iemand een antwoord voor me heeft, maar hoort die druk op de borst inderdaad bij die hartritmestoornis? Of is het een ander signaal?


Ik zou het heft in eigen handen nemen en de huisarts inlichten en zorgen dat er wat aan je vaders hart gedaan wordt. Want zo te lezen is hij bang om er iets aan te laten doen terwijl hij zelf goed weet dat als er niets aan gebeurt er ergere dingen kunnen gebeuren.

label.Geplaatst op 2006-05-24 08:05:29


ja is wel nodig om de huisarts hierover in te lichten. ik weet dat het inmiddels twee dagen later is, maar als hij nog niet geweest is moet hij wel gaan (ook al is het hemelvaart vandaag). als hij niets wil zou ik in ieder geval de huisarts bellen om te informeren hoe belangrijk het is om bij de dokter langs te gaan, dan heb je gedaan wat je kunt. succes

label.Geplaatst op 2006-05-25 14:11:33


Toch maar naar de dokter! Ik was vandaag bij mijn cardioloog en vertelde dat ik twee weken terug behoorlijke pijn op mijn borst had, maar geen nitro had genomen (ik was alleen met de kinderen thuis en durfde dat niet. Ik had al dagen last van een stijve nek en dacht dat het daar wel van zou komen). De instructie voor de volgende keer: nitro nemen, indien geen verbetering 112 bellen. Liever een keer voor niks, dan een keer te laat. Niet schamen wanneer het een angstaanval blijkt te zijn. Want dat kan natuurlijk ook en is begrijpelijk.

label.Geplaatst op 2006-06-02 01:06:05

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren