© 2024 solvo B.V.

Onregelmatige hartslag

Ik ben een verder gezonde man van 37 . Sinds een jaar of 5 is mijn hartslag gedurende bepaalde perioden onrgelmatig. Ik ben een paar jaar geleden onderzocht door een cardioloog maar die heeft niets kunnen vinden, met name ook omdat ik op het ogenblik van onderzoek geen last had. Mijn huisarts naar wie ik later nog een paar keer ben teruggegaan geloofd me niet en heeft me wat pilletjes tegen spanningen(!) gegeven. De laatste keer nam hij niet eens de moeite om even naar de hartslag te luisteren. Nu loop ik op dit moment al ruim 4 dagen met een zeer onregelmatige hartslag rond, voel me verder niet moe of zo maar ik wordt hier wel zeer nerveus van en ik heb geen zin om nog een keer naar deze huisarts terug te gaan, wat zouden jullie doen?


Beste Johan, In 1996 kreeg ik bij het sporten (sportschool-cardio fitness) een onregelmatige meestal veel te hoge hartslag. Ik heb dit genegeerd doorop de onjuiste apparstuur van de sportschool te mopperen. Achteraf bleek het toch mijn eigen hart te zijn, er bleek een zenuwknoopje in het hart op eens actief te worden. Als ik zo'n ritmestoornis had werd ik soms eventjes wat duizelig. Het knoopje is door hartcatheresatie weg gebrand en daarna was het goed. Helaas nu kreeg ik weer hartritmestoornissen maar nu door boezemfibrileren, ik word daar over 6 weken aangeholpen. Ik kan je maar een advies geven en dat is mijn eigen ervaring, koop een hartslagmeter en kijk wat dat ding aangeeft en ga met deze gegevens naar de huisarts. Zo heb ik een en ander ook steeds ontdekten ben er vroegtijdig bij.

label.Geplaatst op 2003-07-26 10:31:22


Het is heel goed mogelijk dat u hartritmestoornissen heeft. Ik zou contact opnemen met uw huisarts zodat hij/zij een doorverwijzing kan regelen voor een cardioloog tegenwoordig kunnen ze hartritmestoornissen heel goed behandelen. B.v met cardioversie dan brengen ze onder narcose en met een schok brengen ze uw hart weer in het juiste ritme!Maar ik zou eerst contact opnemen met uw huisarts! succes

label.Geplaatst op 2003-11-10 16:24:41

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren