© 2024 solvo B.V.

Onstabiele agina pectoris

zie sinds vorige week heb ik te horen gehad dat ik onstabiele agina pectoris heb,terwijl er altijd is gezegt,dat ie stabiel was,ik wist al dat ik a.p had met forse borstklachtenen hartritmestoornissen,heb ook de ziekte van raynaud,hoog cholesterol,heb ook een tia gehad,ben ook al gedottert,maar nog steeds klachten,heb daarbij ook nog buiklachten,heel de tijd braaf mijn pillen geslikt,ik gebruik,tildiem,crestor,ezetrol,acetylsalizuur,atenolol,acupril,isordil,en nu heb ik adalat gekregen,waarvan ik vanalles krijg,hoofdpijn, opgezette enkels en dikke handen maar vooral flinke keelpijn net alsof ie opgezet is,duizelig en mijn hart gaat nog meer tekeer in de bijsluiter staat wel veel van deze bijverschijnselen maar een opgezette keel staat er niet bij,verder ben ik er nog meer beroerd van ,ik ben er sinds gisteren ermee opgehouden die adalat te gebruiken want je wordt er nog zieker van zal ik morgen maar de cardioloog bellen?want dit is toch niet goed,ik wordt zo onderhand wel een beetje bang,want je moet gezond eten ,je moet meer bewegen ,wat ik altijd al deed ,ik ging elke week zwemmen,en nog krijg je vanalles,ik moet er wel bij zeggen dat het in de familie zit,en ik rook niet,wie kan me geruststellen,want soms ik door de bomen het bos niet meer.dat snap je wel


als je zoveel klachten hebt van de adalat dat je het niet meer wilt slikken moet je inderdaad de cardioloog bellen om verder te overleggen. succes

label.Geplaatst op 2006-01-15 12:55:12


Schrijf alle klachten eens op plus de medicijnen die je gebruikt en ga hiermee naar je arts. Vraag of hij/zij hier eens naar wil kijken, zeg dat het zo niet langer gaat. Misschien kan een dietiste je advies geven over voeding bij een hoog cholesterolgehalte. Bij een aantal mensen helpt het om in oktober een vitamine D injectie te halen tegen de ziekte van Raynaud. Deze ziekte verergert trouwens vaak bij spanningen dus als dit naar ik hoop wat minder wordt zal je hiervan minder klachten hebben. Sterkte hoor! Gr. Kristl

label.Geplaatst op 2006-01-15 22:07:26


heb de cardioloog gebelt en moest accuut stoppen met de adalat,vooral omdat ik blauwe lippen kreeg en een opgezette keel,net alsof ie dichtgeknepen werd,dank je wel voor jullie antwoorden,de cardioloog zei wel dat ,dat niet veel voorkwam,want het staat niet in de bijsluiter,is er niemand die daar ook last van kreeg?groetjes brigitte

label.Geplaatst op 2006-01-22 11:05:47


Hallo Britietje, ik zit ook met een instabiele agina pectoris ben ook gedotterd en ben 2jaar op controle geweest,slik nog de gebruikelijke medicijnen en voel mij ook nog steeds niet prettig maar ben met de ziekenhuis bezoeken gestopt want je word er doodziek van. groetjes jantje beton

label.Geplaatst op 2006-02-17 13:08:03

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren