© 2024 solvo B.V.

Partner van hartpatient

Goedenavond allemaal, Ik kijk al wat langer rond op forums, om informatie op te doen, of om de wereld wat beter te begrijpen. Niet om mee te doen. Totdat ik ook berichten van anderen zag. Ik ben namelijk partner van een hartpatient. Ik kan wel zeggen dat ik me kapot geschrokken ben, maar ik durf er niet echt over te praten. Ik lig wakker \'s nachts en luister of mijn man nog wel ademt. Vriendinnen vragen me of het wel goed met me gaat, zo zie ik er uit. Als ik wist dat Dirk gewoon veilig was, zou ik lekker kunnen slapen. NB, hij heeft geen pacemaker. Nog niet?! Nu wordt er op een ander forum een product aangeraden, de Nachtwacht LUNA. Dit product zou de hartslag van mijn man in de gaten houden, terwijl hij slaapt. Bij een dreigend hartritme wordt de partner gewaarschuwd. Een geruststellend gevoel, vooral voor mensen zoals ik. Heeft iemand hier al ervaring mee? Groetjes, Bibi


Beste Bibi,als ik jou was zou ik eens met de cardioloog van je man gaan praten,en de situatie uitleggen.Ik het z-huis hebben ze namelijk ook van die kastjes,om je man 24 uur per dag ik de gaten te houden,leg ze uit dat jij hier aa onderdoor gaat,en dat schiet voor jou man ook niet op,want dan zijn er 2 gestrest.Mijn nicht heeft er ook een zodoende weet ik dat het kan.De partner keid altijd mee,ik ben ook hartpatient en ook mijn man was erg bang,en deed hetzelfde als jij nu doet.Ik wens je sterkte met je man.Vr groet Paulina(reikimoeder)

label.Geplaatst op 2010-02-12 04:12:46


Hoy Bibi, afhankelijk, om wat voor ritmestoornis het gaat zal de cardioloog een behandeling geven. Als het gaat om een ritmestoring, waarbij het hart op hol slaat, heeft een pacemaker geen zin. Alleen als er hartslagen wegvallen, zou het zin hebben. Voor een te hoog hartritme, zijn medicijnen.Bisoprololfumaraat Deco 2,5mg zou dan kunnen helpen.Wat betreft de Nachtwacht Luna, dan is de rust er nog niet,je gaat er op liggen luisteren en slapen word dan moeilijk. Uiteindelijk raak je dan ook oververmoeid en zal je in een diepe slaap kunnen vallen en het aparaat niet horen als het afgaat. Het is gewoon zaak, dat de cardioloog uitzoekt,desnoods met medewerking van een neuroloog waar de storing vandaan komt. Zenuwbanen die de stroompjes moeten geleiden, kunnen bacteriele schade hebben, waardoor lekkage kan ontstaan. Iedere stroompuls voor het hart, moet een hartslag opleveren. Als die puls het hart niet bereikt, is er geen hartslag. Als het hart op hol slaat,is er sprake van lekkage van spierbesturingsstroompjes.Bij mij was het voelbaar op de top van het middenrif, vandaar deze verklaring. Wil je weten of mijn verklaringen kloppen, leg ze voor aan de huisarts of de cardioloog.Succes, Jan.

label.Geplaatst op 2010-02-25 23:02:49


Hallo allemaal, dank voor jullie belangstelling en constructieve reacties.De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik ook had gepost op hartpatienten.nl, en daar in contact ben gekomen met Theo en Isaac. Kijk, eigenlijk wil ik graag een oplossing die zo natuurlijk mogelijk is. Ik slaap slecht, want ik ben bezorgd, maar wil niet iets slikken. Dat observatiedoosje van het ziekenhuis zou wel een optie kunnen zijn, maar dat moet ik wel weer teruggeven, neem ik aan. Op het andere forum heeft Isaac mij zijn ervaringen verteld over het product de Nachtwacht, en is er zeer tevreden mee. Ik heb daarop zelf ook met die organisatie gebeld, en kan alleen bevestigen dat de mensen daar echt heel aardig en heel betrokken zijn. Het is al met al best een uitgave, maar ik denk dat ook wij overstag zullen gaan. Mocht dat zo zijn, dan zal ik jullie mijn ervaringen vertellen. Groetjes, Bibi

label.Geplaatst op 2010-02-26 13:19:43

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren