© 2024 solvo B.V.

Pijn op borst komt terug na plaatsen stent

Geachte Lezers, In Maart van dit jaar heeft mijn vader een hartinfarct gehad, na katheterisatie zijn er 3 vernauwingen gevonden en daar zijn allemaal stent geplaatst. Nader onderzoek wees uit dat er nu absoluut geen grote aders meer vernauwd zijn, alles is open. Desondanks heeft hij na een tijdje weer hevige pijn op de borst gehad (al meerdere keren, ook vlak na elkaar) hiervoor is hij al een aantal keer acuut opgenomen in het ziekenhuis, maar... telkens niks gevonden, ook niet in zijn bloed. Nu beweren de dokters dat er waarschijnlijk maar 1 oorzaak kan zijn en dat is dat er, precies op de plek van de stent een aftakking zit die daardoor afgesloten wordt.(de aftakking is bij de katheterisatie niet te zien) En dit is volgens de cardiologen iets wat nog niet is voorgekomen. (Dit geloof ik dus niet) De laatste weken is mijn vader al een aantal keren met deze klachten acuut naar het ziekenhuis gebracht en telkens wordt hij gewoon weer naar huis gestuurd.( en de dosis medicijnen wordt maar verhoogd) Ze beweren dat het het beste is dat hij nog een \'echt\' hartinfarct zou moeten krijgen zodat de aftakking(en) daardoor af zullen sterven en dat de klachten daardoor waarschijnlijk weg zullen gaan. Dit brengt mijn vader en ook ons in behoorlijke onzekerheid en we zouden graag in contact komen met mensen die er iets van weten of hier iets in herkennen. Dit gedoe is dus al bezig vanaf afgelopen Maart en de frequentie van de klachten neemt op het ogenblik steeds meer toe. We zijn eerlijk gezegd ten einde raad. Wie kan ons helpen? Frank van Dijk


Ik heb zelf deze klachten ook gehad bij mijn laatste CAG gevraagt om de foto te vergroten en ja hoor er zat een haarvaatje onder de stent bijna dicht. Ik heb moeten wachten tot deze afsloot (mini infarctje) en ben nu van alles af. Ben zelf werkzaam op een afdeling Cardiologie als verpleegkundige. Kijk of je de pijn kunt aanwijzen druk er zachtjes op doet het dan zeer heeft u last van stentpijn, ( Irritatie) Mocht je vader naar een concert of feest gaan laat hem dan niet voor de bas spieker gaan zitten anders heeft hij het gevoel een hevig infarct te krijgen dat komt door het mee trillen van de stent. Sterke en succes

label.Geplaatst op 2007-10-31 05:32:02


ik voel met jullie mee en hoop dat alles goed komt , want je wordt er zo onzeker en van. ik hoop in ieder geval dat er vlug duidelijkheid komt. Eric

label.Geplaatst op 2008-01-31 01:45:17


is dt waar stentje ik ga binnekort naar concert van jan smit en heb vorig jaar een zwaar hartinfarct gehad ben gedotterd en stent geplaats moet ik nu opletten met die boxen daar niet te dicht bij gaan staan groetjes ]

label.Geplaatst op 2008-02-15 21:15:06

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren