© 2024 solvo B.V.

Verandering medicatie hoge bloeddruk

Mijn bericht over complicatie na catheterisatie via de rechterarm wordt door best veel mensen gelezen maar helaas heb ik tot nu geen reactie(s) ontvangen. Mijn bloeddruk is al zo\'n 6 jaar hoog en ik heb een \"spoor\" in het hart (lekkende klep). Daarbij heb ik fikse hartritme stoornissen. Alle testen goed doorstaan maar door cardiale aanleg en blijvende klachten is er in april 2008 een catheterisatie via mijn rechterarm gedaan. Ik heb meer aderverkalking in mijn aders dan zou moeten voor iemand van 45 jaar. Ik gebruik na de catheterisatie Amlodipine 1x5mg/dag) en Hydrochloorthiazide (2x25mg/dag)en Propranolol (1x80mg/dag). Propranolol gebruikte ik al langere tijd. Mijn bloeddruk is nu prima, helaas komen de hartritmestoornissen regelmatig om de hoek kijken. Ik ben sinds enkele maanden totaal futloos en hartstikke moe en de cardioloog vermoedt dat dit veroorzaakt wordt door de Propranolol. Sinds deze week gebruik ik i.p.v. de Propranolol nu 1x 80mg/dag Diovan en ik voel me beroerd. Ik tril en bibber, ik voel me opgejaagd en onrustig en mijn hart bonkt bij de minste of geringste inspanning mijn lijf uit. I.o.v. de cardioloog moet ik Diovan in ieder geval tot einde van deze week blijven gebruiken. Hij verwacht dat de klachten verminderen/verdwijnen. Ik weet ook wel dat het enige tijd nodig heeft. Zo niet, moet ik weer terug naar de Propranolol.... Wie heeft ervaring met deze medicijnen, eventueel in dezelfde combinatie geslikt? Ik zou het heel erg op prijs stellen om reacties op dit bericht en mijn bericht over complicatie catheterisatie te ontvangen. Bedankt vast.


6 jaar geleden werd ik getroffen door een hartinfarct en kreeg toen o.a. selokeen voorgeschreven, maar daar werd ik zo slaperig van dat andere medcijnen gewenst waren. Vorig jaar heb ook ik een catheterisatie ondergaan en bleek dat de linker kransslagader volledig verstopt zat. Inmiddels hebben zich daarom heen zoveel andere aderen gevormd dat volstaan kan worden met medicijnen. Ik gebruik nu een maal per dag 160 mg diovan, 100 mg ascal en 10 mg crestor om de verhoogde bloeddruk en het cholesterolgehalte onder controle te houden. Ik heb van de medicijnen verder geen last. Ik neem zo'n drie maal per maand mijn eigen bloeddruk op, 1 x 's morgens, 1 x 's middags en 1 x 's avonds en geef de gevonden waarden bij controle van de cardioloog aan hem door. Ik voel me hier verder goed bij.

label.Geplaatst op 2009-02-06 13:42:35


Ik gebruik al jaren propranolol van 80 mg. Met de medicijn Rytmonorm. En de vermoeiheid heb ik niet. Alleen moet je naar je lichaam luisteren en niet te veel doen. Alleen als ik een hartritmestoring heeft gehad, dan ben ik heel erg moe, maar dat heeft niets met de medicijnen te maken. florien

label.Geplaatst op 2009-02-10 19:10:25


Hallo Healthy, Ik heb jou bericht met aandacht zitten lezen, en vind het ook heel jammer dat er zo weinig gereageerd word op dit forum, maar mischien weten veel mensen niet hoe ze kunnen inloggen, en misschien weet men niet hoe ze een bericht kunnen plaatsen....ik heb ook zeker 2 uur zitten vlooien hoe ik het ea moest doen, ik kreeg er bijna genoeg van!!! Veelal door gebrek aan tijd zullen de mensen ook afhaken, en er zullen nog meer redenen zijn waarom er niet veel gereageerd word, heel jammer, vind ik! Toch wil ik even reageren op jou hartkloppingen, want dat had ik namelijk ook door een plastablet, en wel bumetanide\'\', ik ben na een paar dagen hiermee gestopt. zie oa mijn bericht die ik vandaag hier gepost heb. Ik adviseer jou om eens naar een heel goede apotheek te gaan, en vraag je of je in een aparte kamer advies kunt krijgen, dat heb ik namelijk deze week ook gedaan, en weet nu dat de Bumetanide de oorzaak was van mijn vreselijke hartkloppingen, ik ben blij dat ik ermee gestopt ben. Om een lang verhaal kort te houden, gebruik ik ook Atenolol, met \'\'Hydrochloortiazide\'\'!!!!!! Hier word ik erg moe van in mijn benen, en regelmatig heb ik pijn van mijn knien tot mijn voeten!!! Dit kan komen door de \'\'Hydrochloortiazide\'\'!!! Weer mijn advies, ga eens naar je apotheek,en vraag of je over je medicijnen een gesprek kunt hebben. Soms moeten we zelf onze beslissing nemen, want doktoren weten ook niet altijd alles! Ga ook na of je zo moe werd na het innemen van je medicijnen, heel belangrijk!!! Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt, sterkte. Groeten, Clea PS, nog een aanvullend bericht. Ga na of de hartkloppingen en de vermoeidheid in je benen zijn begonnen toen je je medicijnen kreeg voorgeschreven. Dit heb ik ook gedaan, en kwam na het stoppen tot de conclussie, dat het van de Hydrochloortiazide kwam! ( De vermoeidheid in mijn benen!) Daarvoor in de plaats kreeg ik Bumetanide, dit tablet veroorzaakte mijn vreselijke hartkloppingen, wat echt continue 12 uur lang aan bleef houden, na die 12 uur waren de hartkloppingen weg, maar begonnen weer zodra het tijd was voor de volgende inname!! Ik heb deze tabletten niet langer dan 2 weken gebruikt. Ik ben zelf overgegaan op mijn oude bloeddruk medicijnen, de \'\'Atenolol/Hydrochloortiazide! DIT OMDAT IK MET VAKANTIE WAS IN NOORWEGEN, EN MIJ VRESELIJK BEROERD VOELDE VAN DIE BUMETANIDE...GELUKKIG HAD IK MIJN OUDE BLOEDDR. MEDICIJNEN MEE. afin, nu maar eens een paar maanden gaan nadenken of ik nog wel andere medicijnen wil gaan uitproberen, want de Hydrochloortiazide maakt mijn benen toch wel heel erg moe, en daardoor kan men zich algeheel rot voelen. Maar liever moeie benen dan hartkloppingen. uiteindelijk ga ik nog wel eens een andere bloeddruk pil uit proberen, natuurlijk in samenwerking met mijn huisarts of cardioloog

label.Geplaatst op 2009-06-09 19:04:12


Is diovan mischien hetzelfde als Bumetanide?...ik trilde namelijk ook, en het was of de grond onder mijn voeten zweefde! Healthy, laat je nog weten hoe het afloopt met de nieuwe medicijnen?

label.Geplaatst op 2009-06-09 19:57:11


n.a.v. de gevraagde reacties hier, wil ik opmerken dat het niet eenvoudig is om op hartklacht-vragen te reageren omdat iedereen verschillende klachten heeft. b.v. ik neem al jaren tegen mijn hoge bloeddruk,bumetanide. laat geregeld mijn bloed controleren op kalium tekort of andere mineralen en heb geen klachten over dit medicijn. ook gebruik ik selokeen en sinds ik dat gebruik heb ik wel klachten, n.l. traagheid,vermoeidheid,slaperigheid,jeuk en door mijn vermoeidheid wat lusteloos. ik wil selokeen veranderen,maar de meeste metoprolol(dat is een samenstelling v.d.medicijn,) hebben deze klachten van traagheid en of lusteloosheid. mijn ha. werkt graag met de metoprolol medic. dus zou ik een andere ha. moeten kiezen.helaas zijn anderen minder goed bereikbaar.(ik fiets niet meer,woon in drukke verkeersomg.) als ik vraag om verwijzing naar een cardioloog dan zegt hij dat hij die card.behandeling ook kan toepassen. dus peins nog even verder.

label.Geplaatst op 2009-07-19 11:21:34


PS. nog iets over bumetanide. ik vermoed n.l. dat bumetanide met een bepaald soort Hart-medicijn plus de gewichts- samenstelling klachten kunnen veroorzaken. over hydrochloordyacide: deze medicijn he b ik ook gebruikt maar was te licht voor mij.als ik goed begrepen heb is dat een hele beste medicijn. een kennis van mij gebruikt hydrochl.ook in samenstelling met een harttablet,k weet even de naam niet,maar wel een lage dosering, 25 mg. zij heeft ook absoluut geen klachten in de benen daarvan. als er been-klachten zijn zou ik toch adviseren daarover met de huisarts te praten omdat je misschien andere- of sterkere medicijnen nodig hebt voor de vaten. sterkte allen.

label.Geplaatst op 2009-07-19 11:48:00

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren