© 2024 solvo B.V.

Vraag na hartproblemen...

Heey medeforumers;) Ik ben een 20 jarige jongen met astma. Afgelopen december ben ik na een paar dagen forse benauwdheid naar de dokterswacht gegaan in het weekend. Hier werd een zware astma aanval vastgesteld in combinatie met hyperventilatie. Na bijna 2.5 uur proberen met medicijnen mijn ademhaling normaal te krijgen reageerde mijn hart ineens met een heftige Tachycard. Hartslag ging soms in gewone ligstand naar 160/180 slagen per minuut. Vanuit de dokterswacht is toen de ambulance gebeld. Uiteindelijk ben ik met pijn op de borst en zware benauwdheid in het ziekenhuis beland, en heb ik korte tijd aan de beademing gelegen. Na een ECG scan is er toen als uitslag gekomen dat de rechter as van het hart een storing vertoonde en er iets opgetrokken ST-segmenten aan de voorwand zichtbaar waren. Hierna is het een aantal maanden goed gegaan. Halverwege juli dit jaar op de kermis in Tilburg werd ik na ongeveer 4 biertjes en een broodje gehaktbal ineens niet lekker. Dit keer echter zonder benauwdheid. Na flink zweten en misselijk gevoel ontstond er opnieuw druk op de borst. Aan een vriendin heb ik op dat moment aangegeven dat het opnieuw mijn hart betrof, en of ze 112 wilde bellen. Uiteindelijk kon ik nog een klein stukje lopen maar zakte daarna in elkaar. Hierbij dreigde ik meerdere keren compleet weg te zakken. Uiteindelijk met rolstoel (overgevend) afgevoerd naar de EHBO post op het terrein. Hier is nog voor de ambulance arriveerde een hart check gedaan. Enige storing werd zichtbaar en de ambulance werd er met spoed voorgereden. In de ambulance zou ik opnieuw meerdere keren weg gezakt zijn waardoor ambulance personeel mij tikken in mijn gezicht heeft gegeven en die vriendin van mij geknepen heeft. Aangekomen in het ziekenhuis op de hartbewaking is er opnieuw een ECG scan gemaakt. Hieruit kwam SR 95 min, rechter hart as, normale geleidingstijden, geen path Q,s, geen negatieve T,s maar wel ST-elevatie in 2 en 3 en aVF in v5 en v6. Rechts ECG: isoelectrisch complex, iets opgetrokken v3 en v4. In vergelijking met ECG scan die in december gemaakt was kwam nu alles heftiger naar voren. Echter werden er geen reciproke ST depressies aangetroffen. Mijn hartslag wisselde zeer snel waardoor ik als ik even recht op ging zitten al snel een hartslag had van 170/180 en als ik bijna in slaap viel zakte hij terug naar soms 56 slagen per minuut. Gevolg was dat continu de alarmen afgingen en er van echt slapen weinig terecht kwam. Uiteindelijk is er de volgende dag een Troponine test gedaan die 3 keer negatief gaf, maar de D-dimeer test was verhoogd. Uiteindelijk een echo gehad (die opnieuw niks raars liet zien) en een CT-Scan die verder geen verkeerde uitslagen liet zien rond om een mogelijke longembolie etc. Uiteindelijk naar huis gestuurd terwijl ze het kort daarvoor nog hadden over mogelijk een kijkoperatie bij het hart en/of dotteren. Ik vindt het best raar en eng dat ik ondanks deze uitslagen toch alweer thuis ben.... komt dit door mijn nog maar 20 jarige leeftijd dat ze er minder zorgvuldig mee omgaan? Met vriendelijke groet, Een redelijk angstige twintiger.

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren