© 2024 solvo B.V.

Weet even geen raad

1998 ben ik gedoterd in buik en been,mei 2005 is er met spoed een stand bij mij geplaats,nu loopt mijn man al sinds 1991 in het umc voor diabeet 4xjaar en bij cardioloog voor het hart 1xper jaar,op advies van internist in december om mee te doen aan een medicijne die nieuw uit gaat komen moest mijn man een fiets test doen deze was niet goed,gisteren 11 januari heeft hij een hartcatheterisatie gehad,er kon niet gedotert worden wij werden naar huis gestuurd met de mededeling woensdag 18 belt arts u op het word operatie u heeft 3 vernauwingen in kransslag,nu zijn wij wel thuis in doteren maar jeetje een operatie hoe kan dat nu heeft hij dan vanaf 1991 al die medicijne voor niets gegeten,en dan wachten tot verdere uitslag pfpf nog 7 dagen of straks wachtlijst van weken maanden,ik en mijn man draaien best dol vooral de spanning hij bewaak mij ik bewaak hem,hoe gaan we er mee om!!!!!


na een hartcatheterisatie word er in een team van artsen de mogelijkheden besproken, vandaar dat de arts u pas na een week kan bellen. aan de hand wat ze gezien hebben tijdens de catheterisatie kunnen ze al wel vertellen wat ze verwachten en dat is bij uw man dat hij een operatie nodig heeft. het is logisch dat deze situatie spannning bij u oproept, een hartkwaal en een operatie in het vooruitzicht geeft onzekerheid en angst. bespreek met uw arts de situatie en de operatie zodat u weet wat u kunt verwachten. ik denk dat het goed is niet de hele dag ermee bezig te zijn, probeer afleiding te zoeken. de hele dag in spanning zitten of er iets gebeurd is niet bevordelijk. hebt u veel last van de spanning dan is het verstandig langs uw huisarts te gaan om erover te praten. sterkte

label.Geplaatst op 2006-01-12 18:21:24


Bedankt Rings, Voor je reactie,ja klopt zij hebben de tijd nodig dat begrijpen wij best,als het spoed is hebben zij die tijd niet maar wij ook niet.Kijk het ging mij erom dat ze je gewoon naar huissturen met de mededeling u word volgende week woensdag terug gebeld het word denkelijk wel een operatie u heeft 3 vernauwingen in de kransslag en daar moet je het dan maar mee doen,het is inmiddels al zondagavond en wij hebben er ook niet konstant aan lopen denken wij hebben ook onze werkzaamheden vooral in het weekend,wij werken als zelfstandige op de markt en kunnen niet zomaar thuis blijven,maar goed we tellen al af en woensdag weten wij meer ik zal nog wel reageren als ik meer weet.Bedankt en groeten amanda1955

label.Geplaatst op 2006-01-15 21:55:37


het is inderdaad vervelend als je wat informatie krijgt , maar toch nog moet afwachten wat er gaat gebeuren. en juist omdat het uiteindelijke plan nog niet duidelijk is kunnen ze nog niet meer informatie verstrekken. maar toch evengoed vervelend. het is inmiddels woensdag, ben benieuwd wat jullie te horen hebben gekregen. succes

label.Geplaatst op 2006-01-18 21:54:00


Hoi Rings De cardioloog heeft gebeld het word steeds duidelijker nu moeten wij vrijdag komen om een vooronderzoek en meer duidelijkheid te krijgen ook zal de datum ongeveer bekend worden voor de operatie,wij wachten in spanning af en hebben een goed gevoel in een goede afloop,ik laat alsnog wat van mij horen hoe alles verloopt.Groeten amanda1955

label.Geplaatst op 2006-01-22 21:47:52


hoi Ring Vrijdag 10-2-06 word mijn man geopereerd,ondanks alles is het toch nog snel gegaan he nu maar afwachten.Groeten

label.Geplaatst op 2006-02-05 14:24:28


ik wenst jullie sterkte (is natuurlijk erg spannend) en een goede afloop. groetjes

label.Geplaatst op 2006-02-05 21:49:06


hallo, maandag was het dan zover mijn man heeft de operatie tot nu toe goed ondergaan hij had 4 vernauwingen dus er zijn 4 omleidingen geplaats hij voelt zich tot nu toe prima,maar of ik me nu zo goed voel weet ik even niet meer heb ook weer veel druk op mijn borst ga er van uit dat het al de spanningen zijn van de afgelopen weken het bonkt tussen me schouderbladeren als een gek voel me ook misselijk net of ik zo alles er uit moet spugen ik kan dit nu f niet hebben en cijfer mij eigen weg is niet anders maar ben wel heel bang als mijn man zo opgeknapt is ik ook weer bergafwaarts ga heb huisarts al gebeld hij heeft diazepam voor geschreven nu we wachten maar weer af groeten allemaal amanda

label.Geplaatst op 2006-02-16 15:15:12


ja komt denk ik door de spanning, zeker omdat je sterk kloppen van je hart omschrijft en misselijkheid. let goed op jezelf en cijfer je niet teveel weg , je hebt er niets aan als je straks minder bent als je man weer is opgeknapt zoals je zelf al schreef. probeer je te ontspannen en neem rust. gelukkig is de operatie goed verlopen bij je man, scheelt weer heel wat zorgen. groetjes

label.Geplaatst op 2006-02-16 23:03:36


hallo rings,klopt gisteren was het dan zo ver dat ik pfpfpf in het ziekehuis niet goed werd de verpleging heeft me met spoed naar de eerste hulp gebracht,daar aangekomen hebben ze alles na gekeken het kwam gelukkig niet van het hart,bloed,ecg en foto was goed ik heb wel iets gekregen voor de rust en daar ga ik nu voor met mijn man gaat alles boven top ahhaha hij voelt zich nu al 18 moet niet gekker worden he,maar ze zijn daar in het umc zo erg lief dat het ook niet anders kan,ik hoop dat ie maandag dinsdag naar huis mag.Groeten amanda

label.Geplaatst op 2006-02-17 23:33:58


Hallo,wie had dit kunnen weten alles gaat met mijn man perfect nu zullen wij het ook allemaal zelf moeten gaan doen en daar gaan we voor,wat moeten wij nu zelf doen? Ja stoppen met roken (is inmiddels al gebeurd)bewuster eten en bewegen. ALLEMAAL BEDANKT,EN RINGS JIJ BEDANKT VOOR JOUW FIJNE REAKTIE AAN MIJ.GROETEN AMANDA

label.Geplaatst op 2006-02-22 21:28:43


fijn dat je er wat aan hebt gehad. gelukkig gaat het weer beter met jullie. veel succes met jullie gezondere levensstijl! groetjes

label.Geplaatst op 2006-02-22 21:51:24

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren