© 2024 solvo B.V.

WPW?

mijn dochter (8 jr.) heeft sinds vorig jaar aanvallen van een overmatig snelle hartslag ( ong. 210). Het komt eigenlijk uit het niets. Ze is er soms naar van, bleek, duizelig met pijn in de linker-arm en de keel. De ene keer gaat het vanzelf over na een paar minuten, de andere keer (zoals vandaag) duurt het langer dan 20 minuten en gaat het uiteindelijk over als ze gaat platliggen. En daar ligt nu het probleem, want een EGC kan alleen liggend worden gemaakt (aldus huisarts) en dan is het over. De cardioloog kan natuurlijk pas zeker zeggen wat de oorzaak van de ritmestoornis is als het op een ECG is aangetoond...Iemand een idee hoe we erachter komen van haar scheelt? De huisarts noemde Wolf Parkinson White, maar ja, zonder ECG blijft het gissen... Groet van een bezorgde moeder


Puk, "zonder ECG blijft het gissen..." zijn de wworden waarmee je het stukje afsluit. Als ik dat lees dan bekruipt mij de vraag; "wat is dat voor een ouder, die zijn/haar kind zo laat lijden??????" Wil je samen met die huisarts blijven gissen of wil je daadwerkelijk een antwoord waarmee je ongerustheid weggenomen kan worden????? Het is niet uitgesloten dat je van deze opmerking schrikt, maar ik heb het gevoel dat ik je wakker moet schudden zodat omdat het tijd is om zelf het initiatief in handen te nemen om bij die, waardeloze huisarts, een verwijsbrief te vragen om een ECG te laten maken in het ziekenhuis. Misschien is het een onschuldig iets, maar voor het zelfde geld is het een ernstige afwijking en ben je er dankzij je doortastend optreden tijdig bij. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor je dochtertje.

label.Geplaatst op 2008-11-22 18:51:50


Je kunt ook een 23 uurs Holter afspreken met de huisarts. Dit is een 23 uurs ECG.. Kan je bij inspanning, zittend, liggend en staand de hartfrequentie meten..

label.Geplaatst op 2009-05-20 13:49:55

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren