© 2024 solvo B.V.

Zéér lage bloeddruk

Beste L.S. Ik ben 44 jaar en heb sinds enige tijd last van lage bloeddruk (duizeligheid o.a.). Gemiddeld 95-60 maar ook wel eens 85-49 of 55. Heb afgelopen jaar 2 operaties ondergaan, baarmoeder- en eierstokken verwijderd. Zodoende (tijdens en na operatie )kwamen ze erachter. Nu, herstellende van de operaties, laatste was eind jan, als ik wat doe, loopt mijn bloeddruk op tot 145-75 en heb het dan gauw benauwd en ben snel moe. Wat kan ik doen om mijn bloeddruk op een normaal niveau te krijgen? Heb een professionele bloeddruk weten te bemachtigen en kan nu 3x daags mijn bloeddruk in de gaten houden. Zit nu midden in de overgang met hevige opvliegers, ben nog onder controle en moet ik dit nog met arts overleggen?! Wil geen zeur zijn en ben liever snel weg bij controles, zodoende heb ik ernog niet naar gevraagd. Wie heeft dit ook en wat kan ik hiermee?! Groetjes Rdea


hoi, een bloeddruk van 145/75 is op zich prima hoor,maar de klachten die je hebt niet.Ik zou even met de huisarts overleggen en niet zelf gaan dokteren.Zelf 3 keer daags je bloeddruk meten lijkt me erg veel en niet bevorderlijk voor je rust.Op deze manier ben je er wel heel erg mee bezig en dat helpt niet.De lage bloeddruk die je hebt is lastig maar niet veel aan te doen,probeer bij het opstaan en veranderen van je houding om dit rustig aan te doen en niet te abrupt.Af en toe zoute dropjes schijnt te helpen.

label.Geplaatst op 2004-03-24 10:18:11


Is deze bloeddruk in de ochtend en later op de dag hetzelfde ?

label.Geplaatst op 2004-08-09 21:25:25

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren