© 2024 solvo B.V.

Aneurysma en zussen

Broers van mannen met aneurysma worden geadviseerd om onderzoek te laten doen. Mannen blijken een verhoogd risico te hebben. Maar is het voor mij als zus van een broer die is overleden aan de gevolgen van aneurysma (AAA) wellicht ook slim om een onderzoek te laten doen? Zal de aanvraag voor zo\'n onderzoek worden gehoneerd?


Vraag dat eens aan de huisarts. Je kan de buikslagader, de aorta abdominalis, redelijk goed voelen in de buik. Misschien is dat reeds voldoende bevestiging om van nadere diagnostiek af te zien.

label.Geplaatst op 2005-12-07 19:12:05


Ik heb 2 1/2 geleden een buikaneurysma gehad en ben daaraan geopereerd. Het schijnt dat iets dergelijks vaker (of alleen ?) bij mannen vererft ; mij arts vroeg dan ook of ik broers had. Die heb ik niet, maar ik heb wel mijn zus geadviseerd om eens te informeren of zij zich misschien ook niet beter kon laten testen. Zij heeft zelf een medisch beroep dus misschien heeft dat e.e.a. vergemakkelijkt : zij heeft namelijk een scan gehad waaruit bleek dat zij (in ieder geval toen) geen afwijkingen had.

label.Geplaatst op 2006-04-30 21:50:54


Beste Gijsplas,lees nu pas je bericht,hoop dat het nog steeds goed gaat met je. Mijn man moet hem nog ondergaan. Volgens berichten op internet is het linke operatie,ben erg bang. Kan jij mij meer informatie geven over hoe en wat.Is operatie mee of tegen gevallen?

label.Geplaatst op 2007-10-23 00:18:58

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren