© 2024 solvo B.V.

Breuk spaakbeentop (radius)

Goeiemorgen allemaal, ik heb een vraagje. Een paar weken geleden heb ik door een val mijn arm gebroken, topje van mijn spaakbeen. Dit is heel erg pijnlijk en kan mijn arm niet meer goed recht krijgen. Mijn arm heeft één week in het gibs gezetten wat wel wat verlichting van de pijn gaf maar voor het gevaar van vast gaan zitten van het gewricht moest dat eraf. Heb nu sterke pijnstillers en moet oefeningen met mijn arm doen wat nog behoorlijk pijnlijk is ondanks de pijnstillers, ook krijg ik mijn arm niet recht. Ook is mijn hand wat dik en heeft een iets andere huidskleur. Heeft er iemand ervaring met een breuk zoals deze en tips voor mij. Is het gewoon dat mijn arm niet meer recht kan en komt zoiets goed. Hoop op goeie tips en reacties. B.v.d. Groetjes Trudie


Dat is een heel vervelende breuk. Herstel kan inderdaad wel een aantal weken in beslag nemen. Ik heb er zelf geen directe ervaring mee, maar ik ben arbo verpleegkundige en ik heb enkele mensen met deze breuk op mijn spreekuur gehad. precies dezelfde klachten als jij. Bijna niet kunnen strekken. Dat zal nog wel even duren. Veel oefenen en het komt goed.

label.Geplaatst op 2004-10-02 23:21:08


Hi, Het is nu dus ca 3 jaar later, ik heb dezelfde breuk en dezelfde vragen (die door iedereen weggewuifd worden onder het motto: komt allemaal goed!). Daarom ben ik benieuwd hoe het nu met jouw arm en de beweeglijkheid ervan gaat. Is alles weer 100% okay Heb je tips?

label.Geplaatst op 2007-12-15 16:01:05

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren